Companiile de producție care atinseseră o maturitate digitală solidă înainte de pandemie, cât și cele care au accelerat procesul digitalizării în timpul pandemiei, au avut un avantaj clar, prin atingerea unui nivel înalt de reziliență, arată un studiu recent al companiei de consultanță Deloitte asupra industriei de producție. Cum poate fi accelerat strategic, însă, procesul digitalizării în cazul sectorului de producție?

„Continuarea acestei strategii de digitalizare este o condiție obligatorie pentru a rămâne relevant în cursa profitabilității. Automatizarea proceselor interne, prin soluții de software de tip ERP sau HR management, nu doar asigură o funcționalitate mult sporită a întregului lanț de producție, dar și reduce semnificativ costurile. În plus, această automatizare se va dovedi aproape indispensabilă în perspectiva implementării noului sistem de raportare SAF-T către ANAF, începând de anul acesta”, subliniază Adrian Bodomoiu, director executiv al Wizrom Software.

Acest lucru este valabil în mod special sectorului de producție, unde clientul este doar capătul unui sistem foarte complex, care implică departamente de vânzări, de asigurare a stocurilor (de materie primă, de produse finite, etc.), de planificare a producției, de execuție sau financiar. 

Datorită faptului că toate aceste paliere comunică și schimbă permanent fluxuri de date între ele, iar totodată au nevoie de mână de lucru calificată, existența unor departamente eficiente de HR, care să asigure din timp necesarul de oameni, este imperativă.



Fluiditatea operațiunilor interne, asigurată prin automatizare

La procesul tipic de business al unei companii din sectorul de producție se adaugă și alte unități de producție specifice, care-i măresc și mai mult complexitatea. Succesul unei companii constă tocmai în fluiditatea acestui schimb de date dintre departamente, iar apoi mai departe cu entități terțe precum vânzătorii, outsourcer-ii și clienții.

Soluțiile de software de tip Enterprise Reasource Planning (ERP) sunt la ora actuală cele mai eficiente instrumente pentru a asigura acest flux neîntrerupt de informații între departamente, potrivit experților Wizrom. Ele sunt cu atât mai eficiente cu cât sunt mai ușor adaptabile la specificul fiecărei companii din zona de producție.


Soluțiile digitale efieicntizează departamentele de HR din companiile mari

Managementul resurselor umane este la fel de complex și de important în cadrul unei companii de producție, datorită numărului mare de angajați și, implicit, al volumului uriaș de date despre aceștia. Mai mult, la această sarcină se adaugă o nouă paradigmă, a mobilității crescute a personalului, care complică și mai mult acest proces. 

43% din timpul departamentelor de resurse umane din companii este pierdut culegând informații din baze de date, pentru raportare, conform unui studiu propriu realizat, anul trecut, de Wizrom. Astfel, o uriașă risipă de timp și energie (aproape jumătate din programul de lucru), care poate fi redusă semnificativ (în mod special acolo unde personalul e numeric) prin soluții digitale, precum un set de dashboard-uri predefinit, care oferă acuratețe și o mai bună înțelegere a datelor proprii, conform specialiștilor Wizrom.

„Aceste soluții simplifică mult procesele de HR, oferind o perspectivă mai clară asupra situației resurselor umane și un sprijin semnificativ pentru angajații din departamentul HR. [...] Tehnologia ne permite astăzi să oferim software-uri HR adaptabile oricărui tip de angajator,  care poate personaliza și adapta un astfel de program la nevoile proprii”, detaliază Adrian Bodomoiu.

Importanța și mai mare a digitalizării vine în contextul în care, în urmă cu doar câteva luni, o analiză a Băncii Naționale a României a arătat că sectoare-cheie ale economiei românești, precum producția industrială, au fost deja afectate de creșterile costurilor energetice și de sincopele din lanțurile de aprovizionare.

Wizrom Software este un dezvoltator și integrator de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri ERP, HR, automatizări în vânzări, optimizări operaționale și Business Intelligence (BI). În 2020, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de peste 28 milioane de lei și un profit de 2.1 milioane de lei.

În prezent, Wizrom numără peste 4.100 de clienți activi și 40.000 de licențe instalate în organizații foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro, dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

Sursă foto: 154742021 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com