Microsoft a lansat raportul „Hybrid Work Is Just Work. Are We Doing It Wrong?", o cercetare realizată la nivelul a 11 țări, pentru a analiza noile realități ale muncii hibride.
În același timp, compania anunță noi aplicații și facilități în Microsoft Viva, platforma dedicată experienței angajaților, concepute să contribuie la responsabilizarea și implicarea acestora, într-o perioadă de incertitudine economică.
Cercetarea se bazează pe răspunsurile a 20.000 de angajați din Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, Japonia, India, Marea Britanie, Noua Zeelandă și Statele Unite, fiind analizate, de asemenea, trilioane de semnale de productivitate din platforma Microsoft 365, dar și tendințele forței de muncă potrivit platformei LinkedIn și datelor obținute de Glint People Science.
Citește și:
Datele arata că munca în regim hibrid a creat un deficit de comunicare din ce în ce mai mare între angajați și manageri: managerii își fac griji dacă munca de acasă este la fel de productivă precum cea de la birou, în timp ce 87% dintre angajați consideră că lucrează la fel sau mai eficient de acasă.
Pentru a oferi sprijin liderilor să navigheze prin noile realități ale muncii, raportul indică trei direcții importante care ar trebui abordate.
Prima direcție vizează sfârșitul paranoiei productivității. Mai exact, liderii trebuie să creeze claritate și aliniere în jurul obiectivelor companiei, să elimine aglomerarea task-urilor care nu susțin aceste obiective și să-și asculte mai mult angajatii – 57% dintre companii colectează rareori sau deloc feedback-ul angajaților.
În acelasi timp, angajatorii trebuie să înțeleagă că legătura cu colegii este motivația cheie pentru a reveni la birou: 73% dintre angajați spun că au nevoie de un motiv mai bun pentru a merge la birou decât așteptările companiei, dar ar fi motivați să revină, dacă ar putea socializa cu colegii (84%) sau să reconstruiască legăturile de echipă (85%). Comunicarea digitală va fi crucială pentru a menține oamenii conectați în interiorul și în afara biroului, pentru că atât angajații, cât și liderii, consideră comunicarea ca fiind abilitatea esențială de care au nevoie pentru a avea succes.
Citește și:
A treia direcție vizează reskilling-ul pentru a „re-angaja” oamenii. La nivel mondial, 55% dintre angajați consideră că schimbarea companiei este cel mai bun mod de a-și dezvolta competențele. Angajații spun că ar rămâne mai mult în companie, dacă ar fi mai ușor să-și schimbe locul de muncă intern (68%) sau dacă ar putea beneficia de mai multe oportunități pentru a învăța și pentru a se dezvolta (76%).
Cercetarea completă este disponibilă aici.
Foto: Dreamstime