Salt Bank, primul neobank 100% românesc, a lansat campania „3, 2, 1… Salt" începând cu data de 1 iunie 2024. Campania este destinată tuturor deținătorilor de carduri Salt emise în parteneriat cu Mastercard și se va desfășura între 1 și 15 iunie 2024.

Clienții vor primi cashback pentru primele trei tranzacții efectuate în perioada campaniei, iar valoarea cashback-ului este de 10 lei per tranzacție eligibilă. Cashback-ul va fi primit de către clienți imediat după decontarea tranzacției de către comerciant

Sunt eligibile tranzacțiile de minimum 100 lei, realizate la POS sau online, efectuate cu un card de debit fizic sau cu cardul digital Salt înrolat în Apple Pay sau Google Pay.

Posesorii de carduri Salt intră automat în campanie, fără a fi necesară înscrierea.

Conform unui chestionar realizat în mai 2024 în cadrul Comunității Fondatorilor Salt Bank, cashback-ul este perceput de către utilizatori ca „bani economisiți”, iar o parte dintre aceștia îl consideră „o recompensă pentru cumpărăturile efectuate cu cardul”.

Cashback-ul a fost introdus în limbajul financiar bancar în 1986 de către Discover Financial Services și este considerat, de către membrii comunității Salt Bank, principalul beneficiu la achiziționarea unui card de debit.

De la lansarea aplicației Salt, în data de 4 aprilie 2024, portofoliul Salt Bank a crescut la peste 200.000 de carduri. Datele de utilizare arată că:

  • 7 din 10 tranzacții la comercianți sunt efectuate cu telefonul mobil (wallet);
  • 3 din 4 tranzacții ale clienților Salt sunt efectuate la magazine fizice, în principal la supermarketuri, restaurante, benzinării, transport în comun și farmacii;
  • Covrigăriile, accesul la metrou, ride sharing-ul și achiziția de produse digitale din store-uri ocupă un loc important în numărul de tranzacții;
  • 18% din plăți sunt efectuate în afara țarii și 2% în afara Europei, utilizând într-o proporție ridicată opțiunea multicurrency a cardului, disponibilă în 16 valute;
  • Cele mai mari valori ale plăților au fost înregistrate pe site-urile de plată a taxelor locale, rezervări de hoteluri și bilete de avion.

Salt Bank este prima bancă 100% digitală din România, subsidiară deținută integral de grupul financiar Banca Transilvania – cea mai mare bancă din SEE.

Lansată în aprilie 2024, aplicația bancară Salt Bank are peste 215.000 de clienți persoane fizice. Comunitatea Fondatorilor Salt este o platformă de tip hub, unde brandul Salt se consultă constant cu clienții săi. Accesul în comunitate se face pe bază de invitație, având în prezent 3.634 de utilizatori care au generat împreună 5.949 idei.