Piața e-commerce din România a înregistrat un trend ascendent în primul trimestru din 2023, valoarea totală a comenzilor fiind de peste 180 de milioane de euro, în ciuda inflației ridicate, arată datele unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România. În T1, cea mai mare comandă plasată online a fost un televizor în valoare de peste 148.000 euro.

Conform analizei realizate în baza datelor din aproximativ 400 de magazine online, valoarea medie a comenzii a fost de 1.060 lei (214,6 euro) în perioada ianuarie-martie 2023. Totodată, au fost înregistrate 1.701.397 tranzacții, peste 80 de milioane de utilizatori și peste 99 milioane de sesiuni în magazinele online din portofoliul agenției.

Cele mai comandate produse sunt din categoriile telefoane / tablete, TV / audio-video, electrocasnice, laptopuri / desktopuri, pantofi sport, pantofi dama, ghete, botine, ceasuri, bijuterii și ochelari de soare sau de vedere și lentile de contact. Cel mai scump produs comandat online este un televizor, din categoria smart TV, în valoare de 729.999,90 lei (peste 148.000 euro), achiziționat în ianuarie 2023.

„Începutul de an indică faptul că piața de e-commerce își continuă creșterea într-un ritmorganic, tot mai mulți români preferând să achiziționeze produse sau servicii online. De altfel, crește tot mai mult încrederea consumatorilor în platformele de e-commerce, având loc achiziții cu valori mari, de mii sau sute de mii de lei. De asemenea, vom vedea o creștere și a numărului de magazine în online, având în vedere preferința tot mai mare a românilor pentru a comanda produse online pentru a beneficia de avantajele oferite de acest canal”, spune Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

În contextul creșterii concurenței în e-commerce, se resimte o creștere a cererii pentru servicii de marketing digital, piața de marketing online revenindu-și spectaculos la început de 2023. De altfel, Limitless Agency a înregistrat o creștere de aproape 100% a cererii pentru servicii promovare PPC și SEO la început de 2023 față de primul trimestru de anul trecut și estimează o majorare de 30% a cifrei de afaceri, la 4,2 milioane de euro, până la finalul anului.

Retailerii online alocă bugete lunare între 1.000 de euro și 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, vizând creșterea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și a valorii comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.

Pentru 2023, reprezentanții Limitless Agency estimează o creștere în jur de 15% pentru piața de e-commerce, punctând că este loc de o creștere dublă în domeniu.

De asemenea, costurile de marketing vor crește având în vedere concurența tot mai mare în online, reprezentanții Limitless Agency recomandându-le magazinelor online să își fidelizeze clienții actuali pentru a-și optimiza costurile și a-și crește vânzările.

Foto: Pexels