SAS, lider global în analytics, urmărește îndeaproape sectorul de business și a căutat să afle care vor fi cele mai semnificative trenduri de urmărit în anul 2023.
Pentru a afla dacă tehnologia, lanțurile de aprovizionare, inteligența artificială sau altele vor fi elemente-cheie în anul ce tocmai a început, SAS a discutat cu mai multe persoane cheie din companie, iar acestea sunt răspunsurile și previziunile lor.
Soluțiile de analytics low-code aduc AI-ul mai aproape de mase
„În 2023, conceptul de «analytics pentru oricine, oriunde» nu va fi doar un trend major de urmărit, ci și un mod pivotal prin care companiile vor atinge maturitatea în zona inteligenței artificiale. Pe măsură ce organizațiile continuă să implementeze tehnologii precum învățarea automatizată, viziunea computerizată, IoT, analytics și altele pentru a dobândi noi capacități de înțelegere, angajați cu diverse niveluri de aptitudini vor putea participa la procese de analiză, grație soluțiilor low sau no-code.” (Jared Peterson, Senior Vice President of Engineering)
Citește și:
Examinarea biasurilor umane poate rezolva problema biasului AI
„Este deja binecunoscut și agreat faptul că inteligența artificială poate suferi de bias. În 2023, industria va accepta faptul că biasurile se află atât în jurul nostru, cât și în interiorul fiecăruia dintre noi; sunt elemente definitorii ale spiritului uman și influențează modul în care luăm decizii. Dezvoltarea unor sisteme AI care pot prezice și ameliora efectele nocive ale biasurilor este primul pas către dobândirea încrederii necesare pentru a merge mai departe fără a repeta greșeli din trecut.” (Reggie Townsend, Director of Data Ethics Practice)
Deprecierea datelor, un fenomen de urmărit
„2023 va fi anul în care oamenii de marketing vor fi nevoiți să răspundă fenomenului de depreciere a datelor. Dispariția iminentă a cookie-urilor terțe începând cu 2024 va forța brandurile să își regândească întreaga strategie referitoare la datele clienților. Schimbarea reprezintă însă și o oportunitate semnificativă pentru companii să renunțe la practici de marketing neonorante, care se foloseau pe cookie-uri terțe, și să dezvolte mai degrabă relații apropiate și de încredere cu clienții lor.” (Jennifer Chase, Chief Marketing Officer)
Citește și:
Serviciile financiare vor tura motoarele în direcția ESG
„În mijlocul turbulențelor economice, unii ar putea crede că instituțiile financiare vor renunța la inițiativele ESG, cu privire la mediul înconjurător, sociale și de guvernanță. Dar semnalele incipiente indică faptul că majoritatea băncilor vor păstra direcția și chiar vor crește eforturile în aceste direcții. Un studiu sponsorizat de SAS, cu 500 de executivi din bănci, arată că trei sferturi dintre aceștia consideră că aceste instituții financiare trebuie să răspundă unor probleme ale societății. Iar 64% dintre executivi cred că băncile au rămas în urma altor sectoare în privința inițiativelor ESG.” (Alex Kwiatkowski, Director of Global Financial Services)
Esports și blockchain-ul vor ajunge într-un punct de convergență
„Blockchain-ul și Esports vor continua să conveargă, iar în următorii 5-10 ani vor apărea primele jocuri bazate pe această tehnologie. Industria Esports se bazează acum pe analytics, pe învățare automatizată și pe inteligență artificială pentru a oferi o experiență profesională atât jucătorilor, cât și spectatorilor din întreaga lume. De la găsirea parităților în jocuri și analizarea interacțiunilor din fiecare univers virtual, până la urmărirea și promovarea obiectelor ce pot fi cumpărate, cantitatea de date de analizat într-un joc este practic, nelimitată și continuă să crească.” (Bryan Harris, Chief Technology Officer)
Citește și:
Adoptarea de către industrii a inteligenței artificiale îmbunătățește liniile de asamblare
„Organizațiile se vor folosi din ce în ce mai mult de viziunea computerizată și de alte tehnologii AI, pe care profesioniștii le pot folosi în mediul industrial IoT, dincolo de experți IT sau de data scientists. Inițiativele din zona viziunii computerizate se vor concentra pe îmbunătățirea producției, pe eficiență operațională dar și pe creșterea siguranței.” (Jason Mann, Vice President of IoT)
Stocarea datelor în timp real va înlocui spațiile clasice de stocare
„În 2023, vom vedea din ce în ce mai multe organizații ce renunță la moduri clasice de stocare a datelor, în favoarea unora care oferă suport pentru analiză și reacții în timp real. Companiile vor procesa date pe măsură ce sunt disponibile și le vor stoca într-un format ușor accesibil, pentru raportări simplificate. Fie că vorbim despre un producător care monitorizează fluxuri de date IoT de la aparatura de producție, fie că ne referim la un retailer ce monitorizează traficul e-commerce, identificarea unor tendințe în timp real va ajuta la evitarea unor erori costisitoare, dar și la capitalizarea unor oportunități, atunci când acestea devin disponibile.” (Jay Upchurch, CIO)
Citește și:
Gemenii digitali vor îmbunătăți lanțurile de aprovizionare și vor reduce impactul asupra climatului
„Schimbările climatice au impact negativ asupra lanțurilor de aprovizionare, fie că îngreunează mișcarea liberă a bunurilor sau chiar că împiedică angajații care trebuie să ajungă la serviciu. Echipele care lucrează în lanțuri de aprovizionare vor folosi gemeni digitali și simulări pentru a accelera modul de luare a deciziilor, astfel încât companiile să poată răspunde mai rapid la provocările ce apar în lanțul de aprovizionare conectat.” (Dan Mitchell, Director of Global Retail & CPG Practice)
Analiștii de date generaliști vor deveni profesioniști specializați
„În 2023, analiștii de date care au cunoștințe specifice anumitor industrii vor avea un succes răsunător în ceea ce privește atingerea obiectivelor și așteptărilor în business-urile în care activează. Vom vedea, astfel, analiști de date ce vor căuta să urmeze cursuri de specializare.” (Marinela Profi, Data Scientist and Product Lead for Analytics & ModelOps)
Citește și:
Cultura organizațională diversă, echitabilă și incluzivă va avea un impact major asupra companiilor
„Companiile se vor baza din ce în ce mai mult pe departamentele de resurse umane și pe echipele de analytics pentru a-și înțelege angajații și pentru a crea planuri de lucru mai bune. Companiile au nevoie de date pentru a înțelege ce aptitudini au oamenii care lucrează în cadrul acestora, ce necesități există pentru a îmbunătăți inițiativele de afaceri și unde este nevoie de îmbunătățiri în privința strategiilor de pregătire și dezvoltare. Datele vor ajuta și ca diversitatea, egalitatea și incluziunea să fie parte din strategiile de business ale companiilor, dincolo de departamentele HR.” (Jenn Mann, Chief HR Officer)
Foto: Pexels