Revolut anunță atingerea cifrei de 50 de milioane de clienți, din care peste 4 milioane în România. Numărul record de clienți depășește de peste două ori toată populația României, dar și țări mai mari: există mai multe conturi instalate în telefoanele clienților decât locuitorii Spaniei.

În anul 2024, compania a adăugat peste 10 milioane de clienți, Revolut fiind cea mai descărcată aplicație financiară în principala sa piață, Regatul Unit, și în alte 17 țări din Spațiul Economic European (SEE). Recordul atins reprezintă un nou pas important făcut de companie anul acesta, după ce a fost evaluată la 45 de miliarde de dolari, a anunțat înregistrarea de venituri în valoare de peste 2,2 miliarde de dolari pentru anul 2023, un profit brut de peste 545 de milioane de dolari și a obținut licența bancară din partea Autorității de Supraveghere Prudențială (PRA) din Regatul Unit.

Revolut intenționează să își extindă baza de clienți până la 100 de milioane, pe măsură ce adaugă tot mai multe servicii inovatoare, care să contribuie la poziționarea sa ca un cont bancar principal preferat de utilizatorii de servicii de digital banking.

„Revolut există dintr-un motiv clar: vrem să simplificăm modul în care oamenii interacționează cu banii, indiferent unde s-ar afla, la orice oră din zi sau noapte. Anul acesta am făcut progrese importante - am depășit recorduri, ne-am accelerat viteza de lansare a produselor și am continuat să provocăm prin inovație industria serviciilor financiare, la nivel global. Oportunitatea de a revoluționa serviciile globale financiare este încă acolo, în piață, iar acesta este motivul pentru care vrem să fim și mai rapizi ca până acum”, a declarat Nik Storonsky, CEO-ul Revolut.

Revolut își construiește „casă” și în România: își deschide sucursală în decembrie

Revolut va deschide o sucursală în România până la finalul lui 2024, însă banca digitală anunță că nu va începe să deschidă un lanț de agenții în țară. Noua entitate juridică a Revolut va da posibilitatea băncii să ofere IBAN-uri românești și produse bancare „locale”. Gabriela Simion, Directorul General al Revolut România, spune că banca digitală nu urmărește să devină o bancă „tradițională” și că Revolut nu o să coboare prea curând din aplicația telefonului în sucursala de la „colțul blocului”. Cu toate acestea, reprezentantul Revolut spune că banca digitală se pregătește să ofere mai multe produse bancare oferite de băncile convenționale: la finalul anului am putea vedea depozite la termen lansate de bancă, iar creditul ipotecar se află „în laboratul” băncii.

În România, anul acesta, Revolut a devenit prima bancă digitală care a lansat eSIM pentru a-și ajuta clienții să evite suprataxarea în roaming și a introdus primul program pan-european de fidelizare pentru carduri de debit, RevPoints. Tot în 2024, Revolut a introdus în aplicație Conturile de economii instant în moneda locală, leu, pentru a ajuta clienții să economisească oricând, de oriunde, în conturi care au și un nivel superior de protecție a fondurilor, asigurată de funcția biometrică Wealth Protection.

Clienții din România realizează, în medie, peste 125 de milioane de tranzacții cu Revolut (inbound și outbound) din care 39 de milioane de plăți cu cardul (notă: medie lunară la nivelul ultimelor 24 de luni complete). În 2023 și 2024, Revolut a fost cea mai descărcată aplicație financiară în România, atât pentru clienții care folosesc sistemul Android, cât și pentru cei care care au iOS. De la începutul anului, baza de clienți retail a crescut cu 800,000 de utilizatori noi, iar rata de adopție în rândul populației în vârstă de muncă a depășit1 34%.