În 2023, retailerii se așteaptă la o creștere de 10% a vânzărilor de produse sau servicii față de anul trecut, în condițiile în care inteligența artificială și alte tehnologii nou apărute vor fi folosite mai intens în atragerea clienților și promovarea brandurilor, arată o analiză realizată de agenția de marketing White Image.

Totodată, compania subliniază că retailerii se pregătesc de o eventuală criză economică, apelând astfel la metode eficiente de promovare. În acest sens, antreprenorul crede că atenția retailerilor va fi concentrată pe păstrarea numărului de produse de pe un bon (adică același volum al cumpărăturilor), iar în contextul inflației valoarea bonului poate să crească.

Astfel, reprezentanții White Image estimează că zona de produse alimentare de bază, haine și încălțăminte, dar și de cosmetice va stagna în ceea ce privește numărul de produse achiziționate, chiar dacă la o valoare mai mare pe fondul inflației. În același timp, pentru electronice și electrocasnice, strategia comercianților se va concentra pe a diminua scăderea vânzărilor.

Astfel, pentru a susține vânzările, în retailul tradițional și online, pentru 2023 companiile investesc, pentru o mai bună gestiune a datelor, în tooluri care integrează servicii de email marketing, SMS marketing și de customer support. Toate acestea nu pot face decât să creeze mai multe oportunități de comunicare mai relevante și cu costuri mai mici, ceea ce ar optimiza cheltuielile de marketing.

CITEȘTE ȘI: Patru tendințe care vor influența economia globală în 2023

Reprezentanții White Image punctează, totodată, că avansul tehnologiei în marketing se va resimți puternic în 2023, asigurând o mai mare vizibilitate brandurilor și ajutând la o promovare mai precisă a produselor sau a serviciilor în mediul online, un focus mai mare pe obținerea încrederii clienților prin livrarea de conținut de calitate și o mai mare transparență în folosirea datelor personale.

De asemenea, un impact foarte mare în 2023 îl va avea inteligența artificială. Aceasta va fi folosită pentru crearea de conținut online, fie pentru răspunsuri către clienți, fie texte informative, tehnologiile ChatGPT, CopyAI și Magic Write fiind tot mai prezente în tacticile de promovare. Astfel, și rolul specialiștilor în marketing urmează să se schimbe, fiind atât responsabili de partea de creativitate, cât și de gestionarea aplicațiilor de inteligență artificială pentru creare de conținut, iar timpul de execuție pentru anumite sarcini de marketing și costurile de promovare vor scădea.

„În 2023, tehnologia și datele agregate ne vor oferi o înțelegere mult mai bună a consumatorilor și a relațiilor companiilor cu aceștia. Deși inteligența artificială poate îndeplini o parte importantă din activitatea de marketing, totuși aceasta nu poate analiza datele pe care le obținem despre consumatori și preferințele acestora. La White Image găsim atât metode de obținere a acestor date ale potențialilor clienților, cât și interpretăm corect și implementăm strategii de promovare și de creștere a vânzărilor”, explică Andrei Georgescu, cofondator White Image.

Totodată, firmele se pregătesc de o eventuală criză economică în 2023. Strategia lor în această situație ar presupune ca serviciul de email marketing să fie adaptat pentru un astfel de context, ceea ce ar implica o atenție sporită pe personalizarea mesajelor – folosirea la capacitate maximă a datelor existente, dar și tendința de captare de noi date care să facă comunicarea mai relevantă, generarea de conținut de calitate și experiențe cât mai plăcute.

În acest caz, având loc schimbări în comportamentul de achiziție avut de consumatorii românii, White Image le recomandă companiilor să analizeze în detaliu ce îi convinge pe aceștia să cumpere, care sunt interesele clienților, cum pot promova produsele sau serviciile astfel încât să crească șansa de achiziție, să analizeze datele deja existente, dar și să automatizeze o parte din activități, astfel încât să reducă cheltuielile.

Foto: Pexels