Raiffeisen Bank România și iFactor au încheiat un parteneriat strategic prin intermediul căruia, pentru solicitările de factoring, banca utilizează iFactor Pure Analytics, dezvoltat într-un model SaaS API.

iFactor Pure Analytics este o soluție digitală care permite Raiffeisen Bank să efectueze o analiză mai rapidă și mai detaliată atât a IMM-urilor, cât și a corporațiilor care solicită servicii de factoring, identificând oportunități de finanțare a acestora. Soluția se bazează pe date alternative (Social Media, Profilare Psihometrică, Amprentă Digitală, Comportament de tranzacționare, PSD2 account information).

„Parteneriatul cu iFactor reprezintă pentru noi un pas semnificativ în finanțarea companiilor românești prin produsul de factoring, evidențiind dorința noastră de a ne menține în avangarda progreselor tehnologice și de a oferi soluții inovatoare și rapide care să răspundă nevoilor în continuă evoluție ale sectorului financiar", a spus Cristina Kalinov, Manager Departament Forfetare și Factoring, Raiffeisen Bank România.

Prin utilizarea acestui instrument, fluxurile de business funcționează integrat cu instrumente avansate de artificial intelligence simplificând astfel procesul de analiză și îmbunătățind gestionarea riscurilor.

„Suntem încântați de parteneriatul cu Raiffeisen Bank și pentru faptul ca le oferim soluția noastră de Business Credit Risk intelligence de ultimă generație, iFactor Pure Analytics. Parteneriatul validează importanța informațiilor bazate pe date alternative în peisajul financiar si mai ales utilizarea inteligenței artificiale în zona de gestionare date și evaluarea potențialelor fraude și a potențialului de business”, a spus și Cosmin Curticăpean, CEO, iFactor.

Colaborarea dintre Raiffeisen Bank și iFactor a început în urma câștigării competiției Elevator Lab în 2020 de către iFactor, urmată de dezvoltarea unui proiect pilot – Proiect de Concept (PoC).

+

Factoringul are la bază procesul de achiziție a creanțelor rezultate din livrarea de bunuri sau prestarea de servicii.

Prin intermediul acestui instrument, sunt posibile mai multe tipuri de servicii: administrarea creanțelor; colectarea amiabilă a creanțelor; preluarea riscului de neplată a partenerilor de afaceri; plata înainte de scadență a facturilor emise către parteneri (finanțare flexibilă).

Părțile implicate într-un contract de factoring sunt: factorul (banca), aderentul (vânzătorul) și debitorul (cumpărătorul).