Pentru al 14-lea an consecutiv, Raiffeisen Bank România publică Raportul de Sustenabilitate, în care prezintă informații despre performanța non-financiară a companiei și impactul economic, social și de mediu în anul 2022.
Valoarea totală a portofoliului de produse verzi pentru clienții corporate este de 435 milioane de euro, cu 26% mai mult decât în 2021. Raiffeisen Bank este prima bancă din România care le-a oferit clienţilor persoane fizice un credit ipotecar verde pentru achiziţionarea de case verzi, certificate de Consiliul Român pentru Clădiri Verzi. În 2022, peste 50% dintre creditele ipotecare au fost acordate finanțării imobilelor cu performanță energetică clasa A.
Pentru clienţii IMM-uri, Raiffeisen Bank oferă credite durabile dedicate pentru implementarea de practici sustenabile și achiziționarea de echipamente eficiente energetic.
Citește și:
În 2022, valoarea totală a sumei alocate împrumuturilor sustenabile acordate de Raiffeisen Bank s-a ridicat la 500,5 milioane de euro.
În 2021, poziția de pionierat a băncii în domeniul finanțării sustenabile a fost marcată prin emiterea primelor obligațiuni verzi pe piața de capital din România. În 2022, Raiffeisen Bank a continuat să inoveze prin emiterea primelor obligațiuni de sustenabilitate de pe piața românească. În cei doi ani, banca a emis, în total, șase obligațiuni, cu o valoare nominală cumulată de 673 mil. euro. Impactul de mediu prin emisiunile de obligațiuni verzi măsoară 17.635 tone CO2 economisite anual prin portofoliul de credite verzi (clădiri verzi, transport ecologic și energie regenerabilă) și 18.000 MWh - producția anuală de energie electrică din energie solară fotovoltaică.
Citește și:
Impactul social măsoară finanțarea a 1.700 IMM-uri în regiuni subdezvoltate care au creat locuri de muncă pentru 28.489 de persoane.
Implicare în comunitate
Raiffeisen Bank România a investit, conform metodologiei dezvoltate de London Benchmarking Group, 1,3 milioane de euro pentru susținerea proiectelor dedicate comunităților. Programele de educație au beneficiat de 40% din această sumă.
În 2022, 9.223 de clienți Raiffeisen Bank au donat peste două milioane de lei prin Direct Debit. Totodată, voluntariatul rămâne o resursă cheie pe care angajații băncii o investesc în comunitățile lor.
De 13 ani, Raiffeisen Bank, împreună cu Junior Achievement România, oferă cursuri de educație financiară pentru elevi de școală primară și liceu, cu lecții adaptate în funcție de vârsta elevilor. În 2022, au participat peste 40.000 de elevi din peste 900 de unități de învățământ.
Din 2018, Raiffeisen Bank dezvoltă platforma Money Bistro, clasată pe în topul programelor de educație financiară și desemnată cel mai bun proiect de comunicare digital în categoria „Finanțe” la Digital Communication Awards 2019 la Berlin. Pentru a-i încuraja pe români să folosească serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank a lansat în 2022 ediția SMART a programului de educație financiară Money Bistro.
Citește și:
În 2022, Raiffeisen a lansat Planeta R, primul podcast corporate despre sustenabilitate din România. Podcastul servește drept sursă educațională de sustenabilitate, având ca scop creșterea gradului de conștientizare și aprofundarea înțelegerii subiectelor legate de sustenabilitate.
Banking pentru oamenii și comunitățile noastre
În cursul anului 2022, 4.360 de angajați ai Raiffeisen Bank au participat la cel puțin un curs de pregătire profesională, iar numărul mediu de ore de training per angajat a fost de 40,56. Totodată, 440 de angajați au parcurs cel puțin un modul din cursul de ESG disponibil pe platforma de e-Learning a băncii.
În 2022, Raiffeisen Bank România a investit peste 1,6 miloane de lei pentru înlocuirea echipamentelor de climatizare, iar în intervalul 2020-2022, 4,1 milioane de lei au fost investiți pentru înlocuirea corpurilor de iluminat florescente cu panouri LED în toate agențiile băncii. Printre măsurile pentru reducerea impactului negativ asupra mediului natural se numără și utilizarea de energie electrică provenită din resurse regenerabile (33,26% din totalul energiei electrice consumate) si achiziționarea de autovehicule cu emisii reduse de gaze cu efect de seră.
Citește și:
Măsurile luate în strategia de digitalizare au dus la o reducere a consumului de hârtie cu 24% comparativ cu 2021. La nivelul Raiffeisen România, în 2022, au fost calculate emisiile, din Scope 1 și Scope 2 pe baza Greenhouse Gas Protocol Corporate Standard.
Raportul de Sustenabilitate al Raiffeisen Bank România pentru 2022 poate fi consultat integral aici.