Future Banking Summit a început astăzi, conferința noastră anuală dedicată banking-ului, industriei fintech și tehnologiilor și preocupărilor conexe.

Primul panel, alături de Csaba Balint (foto stânga), de la BNR, s-a concentrat pe potențialul macro al creditării în viitorul apropiat, iar Balint a insistat că, în ciuda faptului că noile măsuri fiscale pot inhiba tendința oamenilor când vine vorba despre inițierea unui credit, iar în cazul creditelor ipotecare lucrurile au încetinit cel mai simțitor, motivele de îngrijorare sunt relativ ușor de ignorat.

O altă discuție interesantă a zilei a fost despre viitorul aplicațiilor mobile banking, unde au vorbit Alexandru Mitroi (Temenos), Mugur Podaru (CEC Bank), Dorian Petrovici (Banca Transilvania), Alina Iacomi (ING Bank) și Adina Damaschin (Schoenherr & Asociații). Pe lângă schimbarea importantă a targetului, către Generațiile Z și Alpha, care doresc o interacțiune cât mai digitală cu banking-ul, Alexandru Mitroi a punctat, printre altele, un aspect esențial legat de folosirea inteligenței artificiale: „Deși aceasta poate fi discriminatorie, în funcție de zone geografice sau sexe, companiile iau tot mai în serios acest lucru. Această călătorie încă este la început și evoluează de la o zi la alta.”

„Nu ne putem raporta doar la profit, dacă vrem să avem o economie și o societate sustenabilă. BNR-ul a publica recent o carte, în care se menționează că trebuie să privim dincolo de bani. Să vorbim despre social capital, spre exemplu”, ne-a provocat, la o altă perspectivă (pesimistă, ce-i drept) despre sustenabilitate, Codruț Nicolau, consultat în business sustenabil, într-un speech aspru, corect și incofortabil despre un viitor tot mai îndoielnic, când vine vorba despre modul superficial în care atât privatul, cât și insituționalul, tratează sustenabilitatea și, cum zice Nicolau, „planeta asta pe care încă o mai avem, unde încă mai suntem sănătoși”.

De asemenea, Dragoș Gheorghe, de la BCR Pensions, a vorbit despre acest cuvânt care ne doare, cum zice o vorbă din popor, și la care nu ne gândim, musai, tocmai în fiecare zi: pensia. „Viitorul nu e chiar negru. Avem al treilea pilon de pensii, cel voluntar, care înseamnă că trebuie să punem niște bani deoparte și să ne asigurăm o parte a viitorului nostru financiar. Clienții, însă, reacționează destul de restrictiv, iar asta devine treaba noastră, să-i facem să înțeleagă că al doilea pilon nu e tocmai suficient”, avertizează Gheorghe.

Discuțiile au continuat de-a lungul zilei, într-un slalom printre subiecte fierbinți, de la embedded finance la customer identification sau siguranța (dar și potențialul) datelor, despre care vă vom ține la curent în zilele și săptămâna următoare. Stay tuned.

Între timp, poți urmări live conferința, pe pagina noastră de Facebook.