Soluția este implementată de OTL (Compania de Transport Public Oradea SA) în parteneriat cu BCR, ca parte a unui proces amplu de digitalizare a serviciilor publice de mobilitate urbană.

Cum funcționează RoPay în mijloacele de transport OTL

  • Călătorul scanează cu telefonul codul QR afișat în autobuz sau tramvai, prin aplicația de digital banking, cu condiția ca banca să fie înrolată în sistemul RoPay.  
  • În cazul clienților BCR, este suficientă apăsarea prelungă a aplicației George instalată în telefon, apoi “Scanează QR RoPay”.  
  • În cazul celorlalte bănci, este necesară verificarea condițiilor de utilizare;
  • Achitarea călătoriei în valoare de 4 lei, care este valabilă o oră, prin semnarea tranzacției;
  • La un eventual control, poate dovedi cu plata din aplicație faptul că și-a achitat călătoria.

Soluția este disponibilă în toate mijloacele de transport OTL și permite plata instantă, sigură și accesibilă oricărui pasager, fără cash sau bilete tipărite.

Colaborarea dintre BCR și OTL are deja o tradiție de șase ani. În 2019, Oradea devenea al doilea oraș din țară în care călătorii puteau plăti călătoria direct cu cardul contactless, datorită tehnologiei implementate de BCR. De atunci, banca a extins acest model de plată în transportul public în 24 de orașe din România, inclusiv în rețeaua de metrou din București.