Olimpiada Micilor Bancheri, concurs organizat de Asociaţia pentru Promovarea Perfomanţei în Educaţie (APPE), cu sprijinul Mastercard, CEC Bank și Alpha Bank, și-a desemnat câștigătorii celei de-a IX-a ediții. Peste 2.100 de elevi din clasele a III-a și a IV-a, reprezentând 10% dintre elevii înscriși în ciclul primar, și-au demonstrat, prin probe teoretice și practice, cunoștințele la disciplina opțională educație financiară.

41 de școli, din 27 de județe, s-au înscris la Olimpiada Micilor Bancheri, care s-a desfășurat în două etape. Etapa locală a cuprins o probă scrisă, sub forma unui test de cunoștințe la materia educație financiară. Peste 470 de elevi s-au calificat în etapa națională, în cadrul căreia participanții au avut de realizat un proiect practic de educație financiară, ce a urmărit stabilirea unui obiectiv general, dezvoltarea de activități specifice, îmbinarea noțiunilor de educație financiară cu antreprenoriatul, matematica, istoria, dar și elaborarea unui buget.

„În contextul în care nivelul de educație financiară al populației din România este cel mai scăzut din UE, Olimpiada Micilor Bancheri are rolul de a oferi noilor generații posibilitatea de a conștientiza importanța educației financiare și de a-și însuși un comportament responsabil, ca viitori adulți, atunci când e vorba de satisfacerea nevoilor și a dorințelor. Ca parteneri de la prima ediție a competiției, ne bucurăm să descoperim de la an la an multe proiecte inovatoare și creative”, spune Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România și Croația.

Proiectele au fost trimise online, iar un juriu format din profesori a desemnat câștigătorii. Printre criteriile de evaluare s-au numărat originalitatea, gândirea logică îmbinată cu creativitatea, diseminarea informațiilor și, nu în ultimul rând, numărul de activități desfășurate.

„Elevii, profesorii și părinții sunt încântați de acestă nou disciplină, Educație financiară, care îi învață cum să-și gestioneze banii și cum să se dezvolte în viața de zi cu zi. Această disciplină formează tineri independenți financiar, care știu ce înseamnă bugetul personal, cum să cheltuiască responsabil puținii bani de care dispun, cum să economisească, să investească sau să devină și generoși cu colegii lor care nu au aceleași posibilități. Manualele de Educație financiară reprezintă o bază a educației financiare din România și, în acest fel, elevii vor putea acumula noi cunoștințe în domeniu și vor fi în măsură să ia decizii responsabile cu privire la bugetul personal. Vor deveni mai responsabili și respectuoși față de munca părinților, față de bani, de persoane și chiar de instituții”, consideră prof. dr. Ligia Goloșoiu, fondatorul Asociației pentru Promovarea Performanței în Educație.

Festivitatea de premiere a avut loc la jumătatea lunii iunie, iar în cadrul acesteia au fost desemnați olimpici la educație financiară zece elevi, în timp ce alți șase au primit premii speciale.

Mastercard a oferit trei premii speciale la categoria „Inovație în educație financiară”, pentru un elev de clasa a III-a din Oradea și doi elevi de clasa a IV-a din București. Cele două proiecte au îmbinat elemente de educație financiară cu noțiuni de literatură, istorie, dar și cu elemente din sfera digitală. De asemenea, Alpha Bank a oferit trei premii speciale la categoria „Smart in banking”, unei echipe de elevi din județul Arad.