Clienții pot retrage bani de pe card de la bancomatele CEC Bank direct cu telefonul, cu ceasul smart sau cu alte dispozitive contactless.

Funcționalitățile contactless sunt disponibile la peste 550 de bancomate și multifuncționale de plată de generație modernă din rețeaua CEC Bank și permit retrageri și operațiuni fără introducerea cardului. 

Pentru efectuarea unei operațiuni contactless, clientul doar apropie de bancomat telefonul, ceasul smart (Fitbit Pay, Garmin Pay) sau cardul, fără a mai fi necesară introducerea cardului în fanta specială. Astfel, durata unei operațiuni se reduce cu cel puțin 30 de secunde – timp necesar pentru scoaterea cardului din portofel, introducerea în bancomat și recuperarea acestuia după tranzacție. Și, în plus, nu există riscul blocării cardului în bancomat. 

„Digitalizarea este viitorul, iar soluțiile care ne fac viața mai ușoară se bucură de o adopție rapidă. Potrivit studiilor, unul din patru utilizatori frecvenți de carduri folosesc deja portofelele digitale Google Wallet și Apple Pay - și-au înrolat cardurile pentru a le folosi direct de pe telefon. Iar numărul de utilizatori este în continuă creștere”, spune Cristian Tudorancea, Director Carduri în cadrul CEC Bank. 

Funcționalitățile contactless sunt disponibile atât pentru clienții CEC Bank, cât și pentru utilizatorii de carduri emise de alte bănci care permit realizarea de tranzacții contactless la alte bancomate decât cele din rețeaua proprie. 

Tipurile de operațiuni ce pot fi efectuate contactless la bancomatele CEC Bank sunt: retrageri de numerar, interogări de sold, generarea de mini-extrase de cont sau plata facturilor, iar la multifuncționalele de plată (MFM-uri) se pot realiza și retrageri și depuneri în euro, precum și schimburi valutare.

Pentru anumite tipuri de operațiuni, cum ar fi activarea cardului sau personalizarea PIN-ului, din motive de siguranță, este necesară în continuare prezentarea cardului fizic.