NETOPIA Payments a lansat prima ediție a conferinței anuale Commerce Innovation Summit, un eveniment dedicat industriei de e-commerce pentru explorarea noilor tendințe în domeniu. Ediția din acest an a avut în prim plan inteligența artificială și modalitățile în care aceasta poate ajuta industria de eCommerce, de la optimizarea experienței utilizatorului (UX/UI), până la ultimele tehnologii în materie de plăți și personalizare. Evenimentul a reunit lideri din industrie care au discutat despre tendințele actuale și soluțiile esențiale pentru succesul magazinelor online. 

Comercianții români au avut astfel ocazia de a descoperi noi perspective pentru implementarea unor strategii orientate nu doar spre creșterea ratei de conversie, ci și spre oferirea unei experiențe complete pentru clienți, menită să sporească retenția pe termen lung.

Commerce Innovation Summit a găzduit 6 paneluri de discuții și 2 prezentări. Acest format dinamic a facilitat schimbul de idei și interacțiuni autentice între experți, oferind participanților noi perspective despre inteligență artificială, trenduri din comerțul electronic și soluții de plată digitale.

Horia Grozea, Sales & Business Development Director la NETOPIA Payments a deschis conferința amintind despre importanța optimizării plăților online în contextul Black Friday, un eveniment marcat de competiția acerbă pentru produse și reducerea timpului de finalizare a comenzilor.

Conform statisticilor obținute din datele NETOPIA Payments privind utilizarea soluțiilor de plată digitală, Google Pay și Apple Pay au un impact considerabil asupra creșterii valorii tranzacțiilor. Utilizatorii Google Pay au o valoare medie a tranzacției cu 27,79% mai mare, iar cei ai Apple Pay cu 11,12% mai mare față de alte metode de plată, ceea ce confirmă încă o dată rolul portofelelor digitale în creșterea conversiilor. Comercianții pot utiliza aceste date pentru a optimiza experiențele de plată și a se adapta la comportamentele specifice ale utilizatorilor.



Radu Ionescu, invitatul din partea MASTERCARD, a prezentat soluția Click to Pay, o inovație menită să simplifice procesul de plată online, care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a finaliza achizițiile fără a mai fi nevoiți să-și introducă datele cardului, ceea ce face ca plata să se facă mai rapid decât de obicei, însă cu același grad crescut de siguranță. Click to Pay se aliniază trendurilor de automatizare și de securitate, răspunzând nevoilor comercianților de a oferi clienților finali o experiență de plată fluidă și fără efort.

Un alt moment important a fost o analiza detaliată a comportamentelor de cumpărare online, prezentată de Alina Zelezneac, din partea iSense Solutions. Studiul prezentat a arătat că smartphone-ul s-a consolidat ca principal canal de vânzare, iar un proces de plată sigur și ușor a devenit un factor cheie pentru fidelizarea clienților, subliniind importanța optimizării experienței mobile și a securității tranzacțiilor. Este estimat că piața de eCommerce din România a crescut cu 10% in 2024 față de 2023. În ciuda unei inflații crescute, salariile au reuși să țină pasul, iar 63% din cei intervievați au declarat că fac cumpărături online lunar sau mai des. Achizițiile online se fac cu precădere din următoarele categorii: (1) îmbrăcăminte și încălțăminte - 92%, (2) IT&C, electronice, electrocasnice - 91%, (3) Produse farmaceutice - 84%, (4) FMCG - 83%, (5) Sejururi, servicii de turism.

În cadrul discuțiilor despre tendințele de plată în e-commerce, a fost subliniat rolul esențial al educării pieței pentru soluțiile de tip „Buy Now, Pay Later” (BNPL). Într-un context de piață marcat de incertitudini, inflație ridicată și bugete de cumpărături reduse, BNPL oferă clienților oportunitatea de a face achiziții inteligente, inclusiv pentru produse sezoniere și promoționale. Aceste soluții aduc valoare atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, prin creșterea vânzărilor și a satisfacției clienților.

„Suntem foarte bucuroși să vedem un număr atât de mare de participanți la Commerce Innovation Summit, un eveniment la prima ediție, ceea ce iată, deja ne confirmă că există un interes crescut pentru transformările digitale în e-commerce. În contextul actual, marcat de un dinamism continuu, unde câștigă cine profită de noile soluții, succesul afacerilor online depinde de capacitatea de a înțelege și sesiza oportunitățile utilizării și implementării personalizate a tehnologiei digitale. Prin inițiativele noastre ne dorim să susținem acest proces de adaptare și să contribuim la dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, agil și inovator,” a declarat Felix Crișan, CEO NETOPIA Payments.

Evenimentul a fost transmis live pe pagina de Facebook a NETOPIA, oferind comercianților din întreaga țară acces la prezentările experților. Înregistrarea integrală poate fi vizionată la: https://slink.ro/VwOf3 .

Commerce Innovation Summit a fost organizat de NETOPIA Payments in parteneriat cu IC Events și a fost sponsorizat de Merchant Pro si PayPo.