Froopt, magazin online de fructe și legume ecologice, a intrat în portofoliul Netopia Ventures, fond de investiții ce face parte din grupul de firme Netopia.

Froopt a fost lansat în mai 2021 și a încheiat anul trecut, după șase luni de activitate, cu o cifră de afaceri de 140.000 de euro. Pentru anul în curs, compania estimează venituri în valoare de peste 500.000 de euro. 

Obiectivul pe care Froopt și-l propune este să adune în jurul său mici fermieri români care produc responsabil și sustenabil și împreună cu aceștia să le ofere clienților care apelează la serviciile sale posibilitatea de a-și achiziționa produse alimentare sănătoase, din surse controlabile. 

Prin flota proprie, compania pune la dispoziția clienților săi livrarea a doua zi de la efectuarea comenzii. Astfel, legumele, fructele, sau lactatele, sunt transportate în București și Ilfov cu vehicule ce au încorporat tehnologie pentru a controla temperatura din timpul transportului. Pentru livrarea în țară, Froopt folosește curieratul rapid, iar coletele sunt transportate în temperatură controlată pasiv. 

Froopt oferă clienților săi una dintre cele mai mari game de legume și fructe bio vândute online. În prezent și-au extins gama cu noi produse complet ecologice, precum:  lactate, conserve de legume și fructe, sucuri naturale și produse de băcănie. Totodată, compania are în plan extinderea sortimentelor și către produse din carne. 

Potrivit datelor Froopt, coșul mediu de cumpărături este în valoare de circa 215 lei pe comandă. De asemenea, 44% dintre clienți comandă cu recurență de două sau trei ori în fiecare lună. Cei mai mulți dintre aceștia sunt familii tinere cu copii, care își doresc o alimentație sănătoasă și sunt preocupați de calitatea hranei pe care o consumă. 

+

Printre companiile în care Netopia Ventures a investit până în prezent se numără: Milluu, o soluție complet digitală dedicată închirierii rezidențiale, ce conectează direct proprietarii de apartamente și chiriași, MOCAPP, platformă digitală pentru managementul campaniilor cu influenceri, SupplyBlockchain, soluție bazată pe blockchain, care permite urmărirea produselor de-a lungul lanțurilor de producție și distribuție, Soundfeed, o platformă de management al contractelor de licențiere de muzică, sau Oveit, cu al lor proiect Streams.live, un marketplace video pentru magazinele online.