Cumpărătorii sunt mai atenți la sumele cheltuite, sunt interesați de reduceri și promoții, dar totodată vor soluții de creștere a puterii de cumpărare care să facă produsele scumpe mai accesibile.
Acesta este unul dintre motivele pentru care aceștia optează pentru plăți alternative flexibile, precum Buy Now, Pay Later (BNPL/Cumperi acum, Plătești mai târziu), care scad presiunea asupra costurilor și fac produsele mai accesibile.
Mokka, soluție de plată alternativă dezvoltată de compania fintech Revo Technologies, lider regional pe piețele din centrul și estul Europei, este primul furnizor de servicii BNPL de pe piața românească, prezent într-o mare varietate de magazine online și fizice, din domenii variate. Mokka BNPL a înregistrat anul trecut dublarea tranzacțiilor și se așteaptă ca anul acesta să aibă o creștere și mai spectaculoasă.
Citește și:
„În 2023, previzionăm o majorare de câteva ori a volumului tranzacțiilor cu Mokka BNPL și, proporțional, a bazei de clienți. Succesul Mokka BNPL este legat de simplificarea procesului de achiziție și confortul pe care îl aduce. Clienții descarcă aplicația pe telefon, aleg magazinele partenere, selectează produsele dorite și planul de plată preferat, iar prima rată o achită peste 30 de zile. În plus, sunt notificați permanent în legătură cu reducerile și ofertele speciale din magazinele preferate”, spune Marius Costin, CEO regional Mokka.
Raportul Euromonitor International mai subliniază că digitalizarea este tot mai folosită în procesele de cumpărare, dar oamenii sunt mult mai selectivi în privința platformelor pe care le folosesc, căutând o experiență cât mai plăcută și personalizată.
Citește și:
„Tendința se observă și în România și din acest motiv ne dorim ca experiența clienților care aleg să achite cu Mokka să fie una inovativă. Lucrăm constant la adăugarea de noi funcționalități aplicației Mokka - de la oferte personalizate, funcția snooze și avans în numerar, la card virtual și multe altele”, spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România.
Aplicația mobilă Mokka BNPL pentru iOS și Android este intuitivă și simplu de utilizat. Clienții descoperă ușor magazinele unde poate fi folosită, limita de cheltuieli disponibilă pentru cumpărături, promoțiile, ofertele speciale și pot să personalizeze planurile de plată conform propriilor preferințe. Servicii suplimentare precum avansul în numerar, opțiunile de amânare a plății până la o lună și solicitarea de creștere a limitei de cheltuieli vor ajunge la utilizatorii aplicației Mokka în următorul an.
Citește și:
Raportul Euromonitor International indică faptul că preferințele Generației Z se impun din ce în ce mai mult, iar „pandemia a modelat anii cei mai importanți în formarea lor”. Nativi digital, cei din Generația Z sunt, alături de Millennials, și principalii consumatori de servicii BNPL în toată lumea, inclusiv în România.
Până în 2025, se estimează că aproape jumătate din Gen Z va utiliza servicii BNPL
În 2023, valoarea globală a pieței Buy Now Pay Later este evaluată la 309,2 miliarde de dolari și se estimează că va crește cu o rată anuală compusă (CAGR) de 25,5% până în 2026, conform GlobalData. Clienți din toată lumea preferă plățile online favorizând astfel creșterea pieței BNPL. În ultimii ani, Buy Now Pay Later a câștigat din ce în ce mai multă popularitate la nivel global și a devenit metoda de plată favorită a Gen Z și Millennials.
Citește și:
O cercetare recentă eMarketer arată că Gen Z apelează cel mai frecvent la serviciile BNPL. Până în 2025, se estimează că aproape jumătate dintre aceștia vor utiliza BNPL, astfel încât rata de adopție va atinge valoarea de 47,4%.
Cât privește domeniile în care BNPL este cel mai utilizat, cercetările arată că două treimi dintre utilizatori îl folosesc pentru achiziția de îmbrăcăminte și încălțăminte, electronice, bunuri pentru casă, mobilă, bijuterii și călătorii. În România, datele unui studiu comandat de Mokka arată că utilizatorii sunt preponderent tineri cu vârste de la 23 la 40 de ani.
Anul trecut, procentul clienților Mokka cu vârste sub 40 de ani a crescut cu 63%. Dintre aceștia, 70% sunt reprezentați de femei, iar restul de 30% dintre clienți sunt bărbați.
Foto: Pexels