Comerțul online este una dintre industriile care au avut cea mai rapidă creștere la nivel global. Aceeași situație o regăsim și în România, unde piața de e-commerce s-a cifrat la 6 miliarde de euro în 2021, potrivit stimărilor Asociației Române a Magazinelor Online.
Dată fiind amploarea acestui segment, au apărut și câteva tendințe relevante care au un impact major în piața de e-commerce.
Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now Pay Later sau BNPL)
Prezent și în România prin intermediul Mokka, soluția financiară oferită de compania fintech Revo Technologies, Cumperi acum, plătești mai târziu cunoaște o dezvoltare accelerată la nivel mondial, dar și în România, unde 55% dintre cumpărători sunt interesați să utilizeze această metodă de plată la comercianții favoriți (conform unei cercetări de piață realizate de iSense Solutions în colaborare cu Mokka).
Citește și:
Estimat să ajungă la o valoare globală de 995 miliarde de dolari până în 2026 conform unui raport al Juniper Research, BNPL este o modalitate de finanțare instant a achizițiilor, preferată de clienți pentru că este rapidă, nebirocratică, fără comisioane ascunse și prezentă atât în mediul online, cât și în magazinele fizice. În plus, este flexibilă și permite adaptarea numărului de rate, cât și a valorii acestora, la nevoile clienților. Soluția financiară propusă de Mokka aduce avantaje și retailerilor, atât în mediul online, cât și offline, pentru că este disponibilă omnichannel, reduce rata de abandon a cosului de cumpărături și sporește valoarea medie a tranzacțiilor.
Plăți contactless sau online prin intermediul aplicațiilor
Plățile contactless au luat avânt în retail de la debutul pandemiei, iar România a ajuns în top 10 mondial în ce privește frecvența utilizării acestora, conform unui studiu realizat de Mastercard.
Citește și:
Plățile contactless în retail sau online în comerțul electronic prin intermediul unor aplicații precum Google Pay sau Apple Pay reprezintă nivelul următor și sunt din ce în ce mai utilizate atât în magazinele fizice, cât și în comerțul online datorită facilităților pe care le oferă clienților: salvează timp și efort când se realizează cumpărăturile.
Plățile cu mobilul
Și acest tip de plăți devine din ce în ce mai popular în România, tot mai multe persoane preferând telefonul sau ceasurile inteligente pentru a face plăți decât metodele clasice. Potrivit specialiștilor în domeniu, pentru Millennials și mai ales pentru GenZ, generația tinerilor în jur de 30 de ani, conceptele de „cash” și chiar de card bancar din plastic vor fi străine. Metoda favorită de plată pentru acest segment important de cumpărători este deja telefonul mobil, pe care-l folosesc ca să achite de la cumpărăturile de zi cu zi, la vacanțe sau alte bunuri si servicii cu valori mai ridicate.
Citește și:
Plata cu criptomonede
Monedele virtuale au început să fie tot mai prezente în viețile oamenilor și mulți le preferă pentru că au unele avantaje, între care viteza de tranzacție. Cu un portofel electronic descărcat de pe Google Play sau App Store și plin de criptomonede se pot face cumpărături de la cele mai mari magazine online din lume, dar și din România. De altfel, cumpărătorii de la noi din țară se numără printre primii din Europa de Est care au putut să facă plăți folosind criptomonede.
Plățile biometrice
Metodele de plata cu autorizare biometrică au apărut din nevoia de creștere a securității tranzacțiilor și de amplificare a încrederii clienților. Tot mai mulți operatori din retail folosesc sisteme avansate de autentificare biometrică – amprentă, recunoaștere facială etc. –, introduse pentru prima dată în România încă din 2018. Tehnologiile de autentificare biometrică oferă clienților o experiență de utilizare mai confortabilă, mai sigură, dar nu rezolvă o problemă importantă – cea a finanțării coșului de cumpărături.
Citește și:
Prezent pe piața din România începând cu anul trecut, serviciul BNPL de la Mokka „a fost bine primit de comercianții și clienții români”, spune Alexandru Balaci, CEO Revo Tehnologies România. „Lucrăm cu comercianți pe diverse canale – magazine online, aplicații mobile și magazine tradiționale – pentru a face cumpărăturile și achizițiile mai ușoare, oferind opțiuni de plată mai flexibile și o experiență de utilizare superioară. De aceea suntem nerăbdători să ne extindem oferta și să introducem mai multe servicii chiar din luna martie a acestui an”, a menționat Alexandru Balaci.
Fondată în 2012, Revo Technologies este o companie fintech specializată în servicii Buy Now, Pay Later, prezentă în Europa Centrală și de Est (Polonia, România) și Rusia.
Operând sub brandul Mokka, această companie oferă retailerilor de top din offline și online o soluție de finanțare pentru clienți instantanee, fără completarea de documente și disponibilă pentru toate canalele de vânzare. Mokka este acum disponibilă în mai mult de 7.500 de magazine partenere care acoperă domenii cheie precum modă, încălțăminte, produse pentru copii, bijuterii, frumusețe, bunuri de consum, electronice, sport sau călătorii.
Citește și:
Revo Technologies este sprijinit de investitori de top din domeniul tehnologiei, printre care se numără VEF, Baring Vostok Capital Markets și Castel Capital. În România, serviciul Mokka este disponibil în magazine precum Noriel, CCC, Mobexpert, Ideall, Lensa și multe altele.
Credit foto:Illustration 113794174 © Golden Sikorka | Dreamstime.com