72% dintre directorii IT din companii software consideră că liderii organizațiilor din care fac parte nu sunt pe deplin conștienți de capacitățile tehnice ale inteligenței artificiale (AI) și ale machine learning (ML) și de potențialul acestora în business, potrivit unui studiu realizat de SoftServe. În plus, 42% dintre respondenți au declarat că top managementul nu tratează cu suficientă urgență investițiile în AI și ML.

În ceea ce privește motivele pentru care investițiile în AI/ML ar trebui să urce pe lista de priorități a liderilor de business, 56% din respondenți au indicat chiar impactul pozitiv pe care l-ar putea aduce din perspectivă de afaceri. Atragerea și retenția talentelor (52%) și competiția (49%) au fost următorii doi factori menționați de respondenți.

În același timp, toți directorii intervievați sunt convinși că investițiile în AI/ML sunt cruciale pentru succesul organizațiilor, chiar dacă 97% din cei intervievați spun că proiectele AI/ML anterioare au avut rezultate sub așteptări.

Respondenții sunt de părere că cele trei motive principale pentru care investițiile în AI și ML anterioare nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor sunt lipsa de talente sau competențe (39%), finanțarea inadecvată sau insuficientă (38%), și lipsa integrării în strategia de afaceri (36%).

Studiul relevă că respondenții percep un dezechilibru puternic între implementarea acestor tehnologii și strategia de afaceri.

Spre exemplu, peste 50% din respondenți susțin că presiunea de implementare a acestor tehnologii vine chiar din partea liderilor de business, iar aproape o treime menționează că leadership-ul organizațiilor tratează AI/ML mai degrabă ca pe un instrument de marketing decât ca pe unul de business, care poate genera venituri și contura strategia de produs.

CITEȘTE ȘI: Frauda cibernetică se folosește de inteligență artificială

În ceea ce privește dificultățile întâmpinate în procesul de adoptare a inteligenței artificiale și a învățării automate, aproximativ doi din zece respondenți (29%) afirmă că organizația lor este slab sau deloc pregătită pentru a gestiona datele necesare pentru antrenarea platformelor AI și ML, în timp ce aproape toate organizațiile spun ca au nevoie de ajutor cu dezvoltarea AI/ML în special în zonele de analizare și integrare a datelor. În acest context, o schimbare de abordare și o integrare mai puternică a acestor tehnologii în strategia de afaceri devin cruciale pentru succesul viitor al investițiilor în AI/ML.

Reprezentanții SoftServe au subliniat și câteva acțiuni critice pe care companiile software trebuie să le întreprindă. Printre acestea se numără alinierea strategiei cu execuția, înțelegerea celor mai bune aplicații ale tehnologiei și concentrarea pe monetizarea eficientă a acestor tehnologii pentru a obține creșteri ale veniturilor.

Mai mult, cum rezultatele studiului subliniază că investițiile în AI sau ML sunt sub așteptări, pentru a asigura succesul viitor al acestor tehnologii în cadrul companiilor de software, este necesar ca responsabilitatea să treacă de la IT la managerii de produs și feedback-ul validat al clienților să fie integrat în ciclul managementului de produs.

Studiul SoftServe are la bază răspunsurile a aproape 600 de directori și vicepreședinți de IT, directori de tehnologie, manageri de dezvoltare și de inginerie din companii digitale și software cu afaceri anuale de cel puțin 100 milioane de dolari, din America de Nord și Europa.

Foto: Pexels