Klarna anunță un nivel semnificativ de creștere în Europa, în al doilea trimestru, cu o majorare a GMV (volum de marfă brută) de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut, depășind, astfel, industria comerțului electronic, care a crescut doar cu 1% în aceeași perioadă.

Din 2020, Klarna a intrat pe 11 piețe europene, cele mai recente fiind România și Republica Cehă. Compania a adunat 100 de milioane de consumatori europeni și s-a asociat cu peste 470.000 de comercianți, cu noi acorduri multinaționale recente care includ TIER, MandMDirect și Deichmann.

Un sondaj recent Klarna (n.r. - sondaj efectuat printre 10.000 de clienți Klarna cu vârste cuprinse între 18 și 77 de ani în Europa în iulie 2023) a dezvăluit că 74% dintre clienții europeni utilizează serviciile companiei cel puțin o dată pe lună, încrederea fiind principalul motiv pentru care aleg să facă cumpărături cu Klarna, urmată de ușurința plății.

„Este fantastic să vedem această creștere fenomenală și susținută în Europa, cu o majorare a GMV de 14% în regiune. În timp ce alți jucători își reduc angajamentul sau părăsesc regiunea în totalitate, noi ne consolidăm poziția în Europa, dar și în SUA", a spus Sebastian Siemiatkowski, CEO Klarna.

Cel mai bine cunoscută pentru produsele sale Buy Now Pay Later, Klarna a lansat Pay Now, opțiunea companiei de debitare instantă, în toate piețele europene - aceasta reprezintă aproximativ o treime din toate tranzacțiile.

Acest lucru înseamnă că acum consumatorii au opțiunea de a plăti în întregime imediat sau de a plăti în rate - fără dobândă - atunci când selectează Klarna la finalizarea cumpărăturilor. La rândul lor, comercianții le oferă consumatorilor o experiență de finalizare a cumpărăturilor fără probleme și mai multe opțiuni de plată, în funcție de nevoile lor.

Aplicația Klarna se bazează pe un motor de recomandări AI pentru a ajuta consumatorii să găsească și să cumpere cele mai relevante produse pentru ei. Feed-ul este actualizat în timp real cu o serie de produse și oferte, devenind din ce în ce mai personalizat pe măsură ce învață mai multe despre preferințele utilizatorului. Acest lucru vine în plus față de colaborarea recentă cu OpenAI, pentru a oferi recomandări curatoriate de produse utilizatorilor care cer sfaturi și inspirație pentru cumpărături prin intermediul plugin-ului său.

În plus față de noile produse și servicii pentru consumatori, tot mai mulți comercianți adoptă soluțiile de marketing ale Klarna, a căror implementare stimulează dezvoltarea, loialitatea și conversiile. Gama de servicii de marketing oferite de Klarna le permite brandurilor să se conecteze la rețeaua extinsă de milioane de consumatori loiali ai companiei prin poziționări premium în aplicația Klarna, campanii angajante CRM și altele. De la începutul anului, Klarna a generat peste 280 de milioane de clicuri de la clienții europeni pentru comercianții parteneri.

+

Activă din 2005, Klarna are peste 150 de milioane de utilizatori activi la nivel global și 2 milioane de tranzacții pe zi.

Peste 500.000 de retaileri globali integrează soluțiile Klarna, inclusiv H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group și Nike.

Klarna este o companie de fondatori susținută de Sequoia Capital și o bază largă de investitori și instituții internaționale distinse, inclusiv Bestseller, Commonwealth Bank of Australia, Mubadala Investment Company, Silver Lake, Dragoneer, GIC, BlackRock, Wellcome Trust, CPP Investments și Atomico.