Fiecare fintech sau start-up trebuie să își găsească propria strategie legată de creștere, care trebuie urmată îndeaproape. „Pentru mine, growth marketing reprezintă tot ceea ce faci pentru a crește compania. Iar aici includ atât strategiile de marketing, cât și cele de atragere de noi utilizatori, activarea acestora și conversia lor, dar și angajamentul lor. Growth marketing sunt toate strategiile aplicate de-a lungul funnel-ului.” Mai mult, growth marketing se referă și la colaborarea strânsă dintre echipele de produs și cele de marketing, mai ales într-o companie tech, unde este nevoie de o optimizare permanentă a respectivului produs pe care îl realizezi.

Odată depășită etapa inițială, un start-up sau un fintech poate obține hypergrowth, iar la acest capitol, Irina Nicoleta Scarlat a menționat că, din experiența ei, acesta este bazat pe creșterea dată de produs în sine (product driven growth).

„În acest stadiu, utilizatorii produsului tău cresc săptămânal, îl recomandă altor utilizatori pentru că văd valoarea produsului. Înseamnă o aderență foarte bună, utilizatorii descarcă aplicația și o folosesc. Aș vrea să mă refer și la vanity metrics, pentru că, de multe ori, văd start-up-uri care se uită doar la rata de descărcare a aplicațiilor. Nu aceea trebuie să ne intereseze. Dacă utilizatorii nu își fac conturi și nu folosesc aplicația, nu contează numărul de descărcări.”