First Bank a construit un roadmap al transformării digitale și sunt deja în al patrulea an al construcției aplicației de internet și mobile banking.
Ionuț Encescu, Director, Head of Products and Digital Innovation Hub al First Bank, a explicat, în cadrul evenimentului Digital Banking Scorecard (DBS), că a existat o viziune clară de la început în ceea ce privește digitalizarea.
„Realizarea cea mai mare a rodmap-ului și a anului trecut este aceea de a ajunge să avem o singură aplicație pentru toate segmentele, un singur set de credențiale. Și nu cred că trebuie să ne așteptăm, în domeniul bancar, la o revoluție, ci mai degrabă la o îmbunătățire constantă pentru a ajunge să fim din ce în ce mai simpli de utilizat în relația cu clientul.”
Banca a lansat funcționalitatea de profiluri multiple, ceea ce permite oricui, persoană fizică sau juridică, să aibă un singur set de credențiale și o singură aplicație. O referire a fost legată și de gamificarea zonei de depozite, ceea ce înseamnă că există un algoritm automat, care vede valoarea banilor noi (banii adăugați în respectivul cont de depozit), și care afișează în timp real această valoare. Acest gen de depozit este mai bine remunerat decât cele din oferta standard a băncii.
Citește și:
Ionuț Encescu a menționat că digitalizarea înseamnă îmbunătățirea constantă a serviciilor oferite, reacția continuă la nevoile clienților. Și, chiar dacă pare paradoxal, nevoia de interacțiune cu personalul din bancă există, indiferent că se face în sucursală sau prin videobank.
Referindu-se la introducerea inteligenței artificiale (IA) în activitatea zilnică a băncilor, reprezentatul First Bank a spus că vede această evoluție pe trei niveluri.
Primul, cel individual, se referă la cum îl poate ajuta IA pe fiecare în activitatea sa pentru a putea fi mai productiv. Al doilea nivel este legat de ajutorul pe care IA îl poate da echipelor, pentru că inteligența artificială este o uriașă bază de date care își poate aminti mult mai repede și mai bine despre toate procedurile, fluxurile de lucru din organizație, ceea ce duce la creșterii valorii echipelor. Al treilea nivel este cel în care inteligența artificială ajunge să interacționeze cu clientul final.
Citește și:
„Practic, după ce ai învățat IA atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă, să fie pregătită să discute cu clienții. Și aici probabil că se va ajunge ca acea consultanță să fie înlocuită, în timp, parțial sau într-o mai mare măsură, cu asistenți virtuali, care să ajute clientul.”
Discuția din cadrului panelului „Evolving digital propositions” a atins și componenta de securitate, iar Ionuț Encescu a menționat că First Bank, la fel ca toate băncile din piață, fac educație financiară pe acest subiect, pentru că „veriga supusă riscului de fraudă este clientul, ingineria socială care îl supune pe client să dea controlul aplicației, să aprobe plățile, tranzacțiile.”
În interiorul aplicației, le sunt oferite clienților tot felul de opțiuni de securitate pentru protecție sporită, precum recunoașterea telefonului pe care sunt adăugate cardurile, procese 3D Secure sau CVV dinamic. „Avem zeci de modalități prin care ajutăm clienții să își protejeze plățile de orice fel.”
Citește și:
+
În cadrul evenimentul Digital Banking Scorecard (DBS) s-a lansat și raportul Digital Banking Scorecard 2024.
Digital Banking Scorecard este un eveniment Future Banking și realizat cu sprijinul:
Main Partner: Natech Financial Software
Silver Partners: Raiffeisen Bank, IDnow, First Bank, ING Bank, BCR, Namirial, Garanti Bank
With the Support of : Libra Internet Bank, Ropeco.
Foto: Ovidiu Udrescu