Înființată în urmă cu un an, Salt Bank a ajuns la peste 500.000 de clienți în primul an de activitate: un număr impresionant, având în vedere că e încă o prezență nouă pe piața bancară din România. Pe ce se bazează succesul? În primul rând, Salt Bank s-a bucurat de susținerea Băncii Transilvania, principalul finanțator, banca digitală fiind construită pe „scheletul” Idea::Bank, o achiziție mai veche a grupului bancar de la Cluj.
Salt Bank nu și-a dorit să depindă „vizual” de Banca Transilvania
Strategia Salt Bank s-a bazat pe crearea unui produs complet diferit și fără corelații de marketing directe cu Banca Transilvania. Chiar dacă moștenirea BT, cea mai mare bancă din România, putea să aducă un avantaj noii bănci românești, Salt Bank a preferat să „danseze” pe cont propriu, înaintând de la lansare conceptul de produs 100% autonom.
Rezultatul? Pare că strategia a fost una de succes, mai ales având în vedere eșecul pe piața din România a unei bănci digitale care a adoptat numele instituției-mamă.