ING Bank România și-a anunțat rezultatele financiare din primul trimestrul al acestui an. Astfel, banca a înregistrat, printre altele, un profit net de 267 milioane de lei, în creștere cu 67% față de aceeași perioadă a anului anterior, precum și o creștere de 9% a depozitelor atrase, care a ajuns, astfel, la suma de 50,99 miliarde de lei.

„Din păcate, izbucnirea conflictului din Ucraina ne-a plasat din nou într-o zonă de incertitudine, aducând consecințe economice și sociale importante și dificil de prognozat pe termen mediu și lung. Similar cu perioada care a marcat începutul pandemiei în 2020, observăm o abordare mai prudentă în rândul clienților noștri, companii și persoane fizice. Acest fenomen, dublat de inflația crescută și dobânzile aflate în trend ascendent, determină clienții să își cântărească cu mai multă atenție planurile de investiții. Cu toate acestea, ne aflăm într-o poziție stabilă și solidă, atat la nivelul băncii noastre, cât și la nivelul sectorului bancar. [...] Creditarea a continuat să crească în primele luni ale anului, iar economisirea a înregistrat de asemenea o evoluție pozitivă. [...] Nu putem neglija, însă, situația de criză în care ne aflăm, care va aduce probabil și evoluții mai puțin favorabile în lunile care urmează”, precizează Mihaela Bîtu, CEO-ul ING Bank România.

Cu venituri totale de 667 milioane de lei în primul trimestru al anului 2022, cifre cu 23% mai mari față de trimestrul I din 2021, ING Bank România a început trimestrul II cu costuri de provizioane mai mult decât înjumătățite (-52%), spre deosebire de Q2 2021. Cu 222.96 milioane de lei plătite sub formă de taxe statului român în Q1 2022, banca a ajuns la un portofoliu de credite brute de 35,54 miliarde de lei, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului precedent.

„Prudență” în rândul clienților persoane fizice

Potrivit ING, nevoia de stabilitate și predictibilitate a clienților persoane fizice s-a „accentuat” în primul trimestru al anului. Mai exact, peste 70% dintre persoanele care au accesat un credit nou pentru o locuință s-au orientat către creditul ING Ipotecar 7FIX, care oferă o dobândă fixă pentru primii șapte ani.

În același timp, în zona creditelor de consum, clienții au ales credite cu o valoare „mai mică” și au optat „din ce în ce mai mult” pentru soluții precum cardul de credit sau overdraft, detaliază banca.

Finanțări sustenabile

Pe segmentul companiilor mari, ING asigură că a continuat să investească în parteneriate pe termen lung și să susțină proiectele cu componente de sustenabilitate și retehnologizare ale clienților săi. 

Astfel, la începutul anului, ING s-a implicat „activ” în cea de-a doua emisiune de obligațiuni verzi, în valoare de 500 de milioane de euro, pentru proprietarul de centre comerciale NEPI Rockcastle. De asemenea, ING a fost implicată în facilitarea unui credit de 45 de milioane de euro pentru Romanian Business Consult, în finanțarea furnizorului local de apă îmbuteliată La Fântâna, în valoare de 52 de milioane de euro, precum și în acordarea unui credit de 240 milioane de euro companiei E.ON.

Pentru segmentul antreprenorial, banca a continuat finanțările prin IMM Invest și s-a alăturat subprogramului Agro IMM Invest. Pe segmentul Business Banking (companii cu cifra de afaceri până în 500 de milioane de lei), o finanțare acordată de ING a fost pentru Ovidius Clinical Hospital, în valoare de 80 milioane de lei, pentru construirea unui nou spital și crearea primei secții de cardiologie intervențională și chirurgie cardiovasculară din zona Dobrogei. 

În prima parte a anului, Startarium, proiectul de sănătate financiară pentru antreprenori co-fondat și susținut de ING Bank, a încheiat prima etapă a programului Startarium4Good, Impact Accelerator. În lunile februarie și martie, 27 de afaceri sociale au trecut printr-un proces accelerat de dezvoltare a strategiei de scalare prin workshop-uri alături de specialiști, mentorat și training. De asemenea, cele 27 de afaceri au concurat pentru o finanțare de 30.000 de euro, oferită de ING Bank. În urma pitch day-ului, au mers în etapa a doua a programului următoarele patru afaceri: OilRight, WWF România, Asociația Help Autism și Asociația MagiCAMP. Acestea vor beneficia de susținere non-financiară, iar primele două primesc finanțări de 17.500 de euro (OilRight), respectiv 12.500 de euro (WWF România - WeWilder).

ING, sprijin pentru Ucraina

Ca răspuns la izbucnirea conflictului din Ucraina, ING Bank detaliază multiplele măsuri de sprijin implementate, atât cele individuale, cât cele realizate împreună cu ajutorul partenerilor și al angajaților băncii, pentru a-i sprijini pe cei la nevoie:

  • Adaptarea procesului de accesare a contului ING Elementar, astfel încât refugiații ucraineni să își poată deschide gratuit un cont bancar în România, indiferent de statutul de refugiat sau azilant;
  • Renunțarea la comisioanele pentru plățile către Ucraina efectuate de persoanele fizice, în urma unei decizii a Grupului ING;
  • Donații către UNICEF direct prin aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank;
  • Donație a Grupului ING de trei milioane de euro către eforturile internaționale ale UNICEF;
  • Alăturarea la inițiativa Code4Romania War Taskforce, unde banca a donat 60.000 de euro, fonduri necesare pentru crearea urgentă a unui ecosistem de soluții digitale pentru gestionarea crizei;
  • Implicarea voluntară a angajaților vorbitori de rusă și ucraineană pentru intermedierea solicitărilor din rețeaua ING Office și Contact Center;
  • Trei zile libere plătite pentru angajații care fac voluntariat în sprijinul refugiaților;
  • Colete de produse necesare refugiaților, distribuite ulterior prin intermediul colegilor din rețeaua ING Office.

Credit foto: 143071892 © LCVA | Dreamstime.com