Inteligența artificială, cu tot ajutorul necontestat cu care vine în spate, aduce temeri legate de cum ar putea fi utilizată în mod nefast. Până să ajungem la scenarii în care roboții cuceresc planeta, inteligența artificială a început să dea deja bătăi de cap industriei de banking prin creșterea tentativelor de fraudă prin deepfake sau phishing. Adrian Dinculescu, Managing Director al Namirial, spune că secretul pentru a te bucura de beneficiile AI este să ai un sistem mai sofisticat decât cel al atacatorului.
Am ajuns să considerăm AI-ul atât o oportunitate, cât și un pericol. În primul rând, AI-ul pe care îl folosim noi trebuie să fie mai bun decât a celor care fac fraude. - Adrian Dinculescu, Managing Director al Namirial
Namirial, unul dintre liderii globali în managementul tranzacțiilor digitale, a adus și în România soluția de identificare la distanță. Adrian Dinculescu spune că Namirial a implementat deja inteligența artificială în toate procesele de identificare, dar că oferă o atenție sporită factorului de protecție a datelor.
Citește și:
„O parte din serviciile de încredere pe care le emitem cuprinde identificarea la distanță, asistată sau nu de un operator uman. Am încercat să folosim soluții de AI care să ne ajute în procesele de identificare în așa fel încât aceasta să devină mai sigură și să optimizeze interacțiunea utilizatorului cu platforma. Totuși, odată ce oferi soluții de identificare, apare riscul de fraudare, așa că, soluțiile pe care le folosești trebuie să prevină posibilele cazuri de fraudă. Am implementat aceste soluții: acum folosim AI când procesăm documente, verificăm datele de identificare din acte, imaginea unui client, ș.a.m.d.”, a declarat Adrian Dinculescu la Future Banking Summit 2024.
Serviciul de identificare la distanță: vei putea alege dacă vrei să te asiste un om sau un robot
Namirial a fost acreditat ca furnizor de servicii de identificare video la distanță conform ghidurilor stabilite de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Soluția Namirial pentru identificarea video la distanță face parte din portofoliul Namirial pentru verificarea identității. Aceasta este utilizată de organizații atât din sectorul privat, cât și din sectorul administrației publice, care sprijină o gamă largă de cazuri de utilizare reglementate, inclusiv integrarea digitală și furnizarea de certificate electronice calificate pentru semnături electronice calificate.
Citește și:
Metoda prin care Namirial realizează identificarea de la distanță se face digital, dar poate să fie intermediată de oameni. Adrian Dinculescu spune că încă există persoane care se simt mai sigure să fie asistate de un om:
„AI are un rol major în soluțiile de onboarding pe care le oferim acum. Avem încă scenarii în care procesul o să fie asistat. Sunt încă persoane care preferă să fie un om implicat în acest proces. Avem și soluții automate de identificare, iar pentru acestea am introdus AI-ul. Atunci când o persoană introduce cartea de identificare la cameră, avem soluții de fraud prevention bazate pe AI”, spune Adrian Dinculescu.
Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.
Citește și: