Panelul „The digital banking experience in 2022: customer expectations & friction points" de la Future Banking Summit a „atacat” aspectele esențiale ale digitalizării în sistemul bancar.

Câteva idei s-au desprins în urma conversației dintre cei prezenți pe scena conferinței.

Bogdan Popa, Vicepresident, Operations & Technology la Raiffeisen Bank a spus că banca are 1,2 milioane de clienți Raiffeisen fac plăți online în fiecare lună, iar numărul acesta e de trei ori mai mare decât acum cinci ani. Întrebat ce se întâmplă cu utilizatorii care nu sunt obișnuiți cu procesele digitale, Popa a menționat că banca îi asistă, prin intermediul call center-ului și în sucursale, pentru adopția instrumentelor digitale.

Oficialul Raiffeisen Bank a mai spus că instituția financiară se preocupă și de zona de economisire și de pensii, acordându-le mai multă atenția pentru a le reflecta în călătoria digitală a unui utilizator.

CITEȘTE ȘI: Bogdan Popa, Raiffeisen Bank: „Numărul de angajați din domeniul IT ai companiei s-a dublat"

Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer în cadrul Inform Lykos a menționat că, deși sunt condiții variate care afectează piața (inflația, războiul, creșterea prețurilor la utilități), este foarte important pentru orice organizație să ducă mai departe investițiile, iar transformarea digitală este un factor esențial pentru creștere.

MAI MULT: Kostas Fiakas, Inform Lykos: Transformarea digitală schimbă ecosistemul financiar

La rândul său, Radu Ionescu, Director Product Management la Mastercard a arătat că „următorul nivel pentru ecosistemul de plăți va fi inteligența artificială. Chiar și în România avem numeroase startup-uri și furnizori care au introdus chatboti. Roboții de chat sunt prezenți în viața noastră, iar în următorii ani vom asista la un mix între inteligența artificială cu puterea chatbot-urilor și cu analiza predictivă.”

CITEȘTE ȘI: Radu Ionescu, Mastercard: Tehnologiile care schimbă plățile digitale

Paolo Madella, International Sales Manager, InfoCert Romania a subliniat că România este într-un situație fericită datorită proiectelor de transformare digitală, comparativ cu alte țări.

Vezi care este viitorul identității digitale

Madella a spus că băncile sunt foarte interesate de noile tehnologiile, cum este identitatea digitală, pentru că simplifică procesele de onboarding foarte mult.

+

Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).

Vezi aici prezentările susținute de unii dintre vorbitorii de la Future Banking Summit.

Foto: Ovidiu Udrescu