Revolut Bank UAB anunță oficial începerea implementării progresive a IBAN-ului local românesc, care va fi furnizat, din ultimul trimestru al anului, de către sucursala din România a Revolut Bank UAB. Înainte de acest proces, Revolut a lucrat cu Libra Internet Bank pentru clienții din România.

Rolul Libra Internet Bank în parteneriatul încheiat cu Revolut a fost de a pune la dispoziția Revolut coduri IBAN de tip virtual, folosite în scop tehnico-operațional de către Revolut pentru a îsi deservi proprii clienți.


Odată cu actualizarea IBAN-urilor locale, prin participarea la schemele locale de plăți, Revolut va răspunde nevoilor financiare în creștere ale clienților români și va continua diversificarea portofoliului de produse bancare. 

În 2022, banca a inițiat demersurile de reglementare pentru înființarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în Registrul Instituțiilor de credit în categoria „Sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre”, administrat de Banca Națională a României. Sucursala va începe să funcționeze efectiv în decembrie 2024, asigurând în continuare o prezență integral digitală a serviciilor bancare (fără prezența unei rețele de unități bancare). Atât clienții noi, cât și clienții existenți din România vor primi un număr de cont cu un IBAN Revolut românesc. 

Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB. Depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank operează pe 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și este autorizată și reglementată de Banca Centrală Europeană și de Banca Lituaniei.

Revolut pregătește pe masă „produse bancare românești”

Revolut a apărut pe piața din România la începutul lui 2018, atacând piața cardurilor bancare prin rewardurile oferite atât clienților noi, cât și celor care invitau noi utilizatori în aplicație. Între timp, fintech ul a căpătat statutul de bancă, iar planurile de viitor ale companiei este de a deschide o sucursală proprie în România, până la finalul anului. Noua entitate juridică a Revolut va da posibilitatea băncii să ofere IBAN-uri românești și produse bancare „locale”.

Gabriela Simion, Directorul General al Revolut România, a posvestit într-un interviu Future Banking, cum Revolut „nu mai este doar cardul pe care îl folosești când mergi în Bulgaria pentru un curs mai bun”. 

„În cazul Revolut, am început ca un travelcard, apoi ne-am diversificat portofoliul. Am încercat să aducem toate serviciile de care are nevoie o persoană într-o singură aplicație. În România avem peste 3.700.000 de clienți, iar numărul de tranzacții medii pe care le face un client este de peste 20 pe lună. Din aceste tranzacții, peste 70% sunt tranzacții cu cardul, majoritatea domestice. Asta înseamnă că nu mai suntem cardul pe care îl folosești când mergi în Bulgaria pentru un curs mai bun, ci pentru tranzacțiile de zi cu zi. Acest lucru mă face să cred că suntem o bancă principală pentru foarte mulți români, indiferent dacă îți transferi sau nu salariul la noi” a declarat Gabriela Simion.