Utilizatorii vor o experiență bancară digitală ușoară, rapidă, sigură și intuitivă. Customer experience a devenit un factor esențial în relația unui client cu banca lui, iar la Future Banking Summit îți propunem o discuție despre acest subiect relevant pentru industrie.
Aproximativ 46% dintre românii utilizatori de servicii bancare efectuează plăți prin internet sau mobile banking, în creștere cu 70% comparativ cu ponderea românilor care realizau plățile de această manieră în decembrie 2020, arată datele cuprinse în cercetarea de piață „Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor", realizată de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) pentru Asociația Română a Băncilor.
Gradul de incluziune financiară a ajuns la 68% în România la jumătatea anului 2022, potrivit cercetării, creșterea fiind cu zece puncte procentuale peste nivelul raportat în anul 2017.
Citește și:
Cercetarea de piață relevă accelerarea digitalizării în sistemul bancar, tendința de trecere la cashless și contactless fiind confirmată de modalitatea în care românii aleg să efectueze plățile în prezent. În tranzacțiile pe care le realizează în mod obișnuit, 4% dintre români utilizează numai cardul, 26% mai mult cardul, 34% numerarul și cardul în egală măsură, 23% mai mult numerar și 13% numai numerar, potrivit cercetării de piață IRES.
Smartphone-ul este folosit de aproape nouă din zece intervievați pentru accesarea serviciilor de internet sau mobile banking și doar un sfert dintre utilizatori spun că folosesc laptopul în același scop, întrebarea fiind cu răspunsuri multiple. La nivel de gospodărie, șase din zece români declară că folosesc aplicații bancare, dintre care doar 5% spun că nu utilizează.
Citește și:
Un aspect foarte important cristalizat din discuțiile cu experții din industria financiar-bancară este faptul că tot mai mulți utilizatori au devenit mai pretențioși când vine vorba de experiența digitală pe care o au cu băncile lor.
Apariția fintech-urilor și a aplicațiilor financiare care au dezvăluit un parcurs ușor și intuitiv pentru client a condus la o reașezare a pretențiilor utilizatorilor atunci când vine vorba de cum ar trebui să fie orice interacțiune cu aplicația mobilă sau de internet a băncii. Oamenii se așteaptă la instrumente digitale ușor de folosit, rapide, simple, sigure, fără prea multe complicații sau obstacole între operațiunile de bază.
Despre cum arată experiența bancară digitală pentru utilizatori în acest an și care sunt așteptările clienților vor vorbi Bogdan Popa (Vicepresident, Operations & Technology în cadrul Raiffeisen Bank), Adrian Moraru (Seniors Sales Manager, InfoCert Romania), Kostas Fiakas (Chief Strategy Officer, Inform Lykos) și Radu Ionescu (Director Product Management, Mastercard) în cadrul Future Banking Summit, care se întâmplă între 19 și 20 octombrie la Brașov. Participă și tu!
Citește și:
+
În caz că nu ați apucat să vă înscrieți la eveniment, puteți să o faceți în aceste zile pe site-ul Future Banking Summit. Aveți mai multe variante de înregistrare, în funcție de modalitatea de participare, online sau live.
Există și pachete VIP pentru cei care doresc să profite de experiența completă a digital banking retreat-ului din acest an.
+
Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).
Citește și:
Foto: Dreamstime