De Ziua Educației Financiare, Asociația CFA România și Alpha Bank lansează o campanie care pune accent pe responsabilitatea financiară și echilibrul dintre împlinirea unor nevoi și satisfacerea dorințelor.
Nivelul scăzut al educației financiare din România, gradul mare de îndatorare al oamenilor, procentul semnificativ de populație care trăiește sub limita sărăciei, dar și vulnerabilitatea în fața fraudelor sau escrocheriilor financiare sunt marile teme care fac înconjurul presei în ultimii ani, cu fiecare nouă cercetare.
O tendință din ce în ce mai accentuată este însă și cea a consumului excesiv, mai ales în perioada marilor campanii de reduceri din timpul anului.
În acest context, Asociația CFA România atrage atenția asupra imperativului de a aborda educația financiară dintr-o perspectivă nouă, strâns legată de înțelegerea unor date sociologice și tipare de comportament:
Citește și:
,,Datele statistice ne arată că România are o vulnerabilitate masivă în ceea ce privește educația financiară. Cu toate acestea, suntem înconjurați, mai mult ca niciodată, de campanii care creează dorință. Câtă vreme există dorințe, avem nevoie și de campanii și instrumente financiare care ne învață cum să le gestionăm în mod responsabil, fără a ne pune în pericol economiile sau a ne îndatora excesiv. Anul acesta, prin noua noastră campanie, ne folosim de toate mijloacele pe care le avem la dispoziție pentru a veni în sprijinul românilor: de la specialiști de toate vârstele din comunitatea noastră, până la aplicații bazate pe inteligență artificială și multă creativitate”, a spus Alexandra Smedoiu, Președinte, Asociația CFA România.
Programul de management al dorințelor este o inițiativă care face parte din platforma de comunicare ,,Generația Independentă”, lansată de Asociația CFA România pentru a susține educația financiară continuă și a încuraja un comportament responsabil.
Citește și:
,,Eu sper ca aceste discuții să ofere argumente pentru un echilibru în satisfacerea dorințelor pe care le avem, astfel încât satisfacerea acestora să nu ne pună siguranța financiară pe termen mediu și lung în pericol. Cu alte cuvinte, să fim cumpătați și să ne gândim și la ziua de mâine”, a spus și Gelu Duminică, sociolog, profesor asociat al Facultății de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București, director executiv al Agenției de Dezvoltare Comunitară Împreună.
Noua serie video constă într-o serie de dialoguri între sociologul Gelu Duminică și diferiți specialiști din domeniul financiar, putând fi vizionată în link-ul următor și pe canalele oficiale de comunicare de comunicare online ale Asociației CFA România.