La finalul anului 2021, portofoliul de credite al Alpha Bank Romania s-a situat la peste 2,7 miliarde euro, înregistrând o creștere de 3,3% față de anul precedent, în timp ce depozitele atrase de la clienți au depășit 2,68 miliarde euro.

Creșterea solidă a veniturilor din comisioane (peste 20% față de anul anterior) și o administrare eficientă a riscurilor au atenuat impactul negativ al ratelor de dobândă scăzute și au generat un profit înainte de impozitare de 25,6 milioane euro, o evoluție superioară celei anticipate pentru 2021. Creșterea profitului brut a fost cu 20% mai mare decât la finalul anului 2020.

Anul trecut, finanțările noi acordate persoanelor juridice de către Alpha Bank au crescut cu 72% față de anul precedent, în timp ce creditele noi acordate persoanelor fizice au înregistrat un avans anual de 46%.

În zona persoanelor fizice, eforturile depuse pe segmentul creditelor ipotecare s-au concretizat în creșterea vânzărilor cu 33% față de anul precedent, în timp ce pe segmentul creditelor de consum, vânzările noi au înregistrat un avans de peste 80% față de 2020.

Volumul creditelor noi acordate companiilor mari a înregistrat un avans puternic dublându-se față de anul precedent în timp ce producția de credite destinate IMM-urilor a atins cel mai înalt nivel din ultimul deceniu.

În 2021, Alpha Bank a lansat o ofertă dedicată start-up-urilor, venind astfel în sprijinul antreprenorilor aflați la început de drum. Totodată, banca a semnat în trimestrul al treilea o convenție cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) pentru accelerarea absorbției Fondurilor Europene alocate în cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală pentru perioada 2021 – 2022.

Digitalizare

Alpha Bank Romania a continuat proiectele de inovare și transformare digitală atât în ceea ce privește produsele și serviciile oferite clienților, cât și în zona de automatizare a proceselor.

În trimestrul al patrulea au fost lansate primele servicii de Video Banking astfel încât cei interesați de creditele pentru construcția de locuințe sau de creditele auto pot programa o sesiune live cu experții băncii pentru a obține toate informațiile necesare despre produs, documentație, etape sau modul de derulare a creditului.

În același timp, banca a extins rețeaua de aparate multifuncționale (ATM 24/7 Banking) în vederea diversificării canalelor de acces la produsele și serviciile oferite în 100 de locații.

Pentru a îmbunătăți asistența oferită și a satisface cererile clienților, a fost extins programul de lucru al Call Center-ului pentru a acoperi și zilele de sâmbătă. Au fost introduse și funcționalități care au crescut eficiența operațională și au redus timpul de răspuns la solicitările clienților.

Accentul pus în 2021 pe oferirea de noi soluții de plată inovatoare pentru comercianți atât pentru locațiile fizice, cât și în zona de e-commerce a adus rezultatele scontate, rulajul comercianților prin Alpha Bank Romania marcând un avans anual de 36%.

Creștere solidă

Instituția bancară a contribuit și la consolidarea interdependenței dintre piața de capital și cea bancară, participând ca manager la emisiunea de obligațiuni în valoare de 40 de milioane euro a Libra Internet Bank.

Alpha Bank sprijină eforturile companiilor în tranziția către o economie verde atât cu produse de finanțare adecvate, cât și cu know-how și consultanță despre oportunitățile pe care le au în acest domeniu.

Pentru persoanele fizice, Alpha Bank Romania oferă condiții mai avantajoase de finanțare a locuințelor “verzi” și încurajează investițiile din domeniul eficienței energetice, fiind membru al Consiliului Român al Clădirilor Verzi (RoGBC), participant al programului european Energy Efficient Mortgages Initiative și prima bancă din România ce a aderat la schema de certificare Energy Efficient Mortgage Label.

În ceea ce privește comunitatea, Alpha Bank Romania a continuat parteneriatul cu Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), unde este partener al Bursei de Spectacole și al Programului de Voluntariat. Banca s-a implicat și într-o serie de programe adresate mediului preuniversitar pentru dezvoltarea educație financiare.