Piața sistemelor de acces automat din România înregistrează un trend ascendent, pe fondul dezvoltării sectorului construcțiilor și a ajuns, în acest moment, la o valoare estimată de 67 milioane de euro. Aceasta este una dintre concluziile recentului studiu publicat de MKOR, primul dedicat segmentului sistemelor de acces automat din România.
Cu primele 3 poziții ocupate de producători internaționali de renume, Kadra este singurul brand românesc aflat în top 5 furnizori de soluții de acces. Anul trecut, compania a înregistrat vânzări de aproape 26 milioane de lei și are o cotă de piață de 7,7%, fiind pe locul 4 în topul furnizorilor sistemelor de acces automat din România.
Viitor conectat și digitalizat
Studiul realizat de MKOR subliniază că marea majoritate a furnizorilor și experților de pe piața sistemelor automatizate de acces estimează că acest segment va crește pe fondul trendului ascendent din sectorul construcțiilor, a nevoii de securitate și acces controlat în contextul pandemiei, dar și al ratei mai mari de adopție a noilor tehnologii. De altfel și proiectele de Smart Mobility înregistrează o creștere spectaculoasă, conform datelor oferite de aceeași sursă – cu 75% mai mult în 2021 față de 2020.
Citește și:
Anul trecut, s-au implementat 260 de proiecte de Smart Mobility, dintre care 44 au reprezentat optimizări de parcări. Soluțiile de smart parking alături de stațiile de încărcare pentru mașini electrice sunt printre cele mai populare soluții de acest gen din România – subliniază analiza de piață realizată de MKOR.
În aceste domenii, Kadra a adus mai multe premiere pe piata românească de profil: este prima companie care a introdus plata cu cardul și opțiunea plății contactless cu smartphone-ul la stațiile automate de plată a parcării.
„Soluțiile de Smart Mobility sunt o prioritate pentru Kadra”, spune Octavian Fanea, CEO-ul companiei. „Ne dorim să reconfigurăm spațiul cotidian urban astfel încât oamenii să se simtă confortabil, liberi și în siguranță. E îmbucurător că tot mai multă lume înțelege nu numai că viitorul este smart, ci și că este aici”, mai spune CEO Kadra.
De altfel, pentru Kadra, sectorul nerezidențial (cu segmentele comercial și industrial-logistic) este principalul client al companiilor care operează pe piața soluțiilor automate de acces, aducând 72% din vânzări. Studiul publicat de MKOR indică faptul că această piață a ajuns la un grad superior de maturizare față de anii trecuți, focusul clienților mutându-se de la preț la calitatea produselor.
Citește și:
Cu o rată de creștere mai puțin accelerată decât anul trecut, conform INS, piața sistemelor automate de acces se va înscrie pe același trend ascendent în următorii 2 ani, estimându-se că va ajunge la 459 milioane de lei, înregistrând o creștere de 37%.
Pandemia a condus la o creștere accelerată a interesului cumpărătorilor pentru sisteme de acces controlat și acces controlat contactless, care reduc substanțial riscul de contaminare și răspândire a bolilor. Studiul realizat de MKOR arată că cererea de sisteme de acces contactless a crescut în ultimul an cu 10% față de perioada anterioară și estimează că piața sistemelor contactless va ajunge la 20% până în 2026.