Material realizat de către Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer în cadrul Inform Lykos, pentru secțiunea Experții Future Banking.

Cea mai recentă tendință din această categorie este „transformarea digitală”. Social media a devenit un element esențial și un instrument al infrastructurii de afaceri și, în general, este acum mai mult decât evidentă nevoia de digitalizare. Acest element împreună cu instrumentarea mijloacelor de comunicare au creat o nouă realitate, în care viteza de răspuns și de focus este foarte mare.

Fiecare acțiune are o reacție - o expresie atât de obișnuită, dar atât de adevărată. În identificarea oportunităților prin instrumente digitale, nu numai în practicile de comunicare, ci și în procesele intra-corporative, volumul de informații, precum și nevoia de răspuns au crescut, rezultând întârzieri, dacă totul funcționează în mod tradițional. Automatizarea acestor procese este consecința firească a noii gestionări a datelor.

Crearea de roboți, un termen care nu se referă exclusiv la un robot fizic, ci la nivel de programare, elimină timpul de răspuns, fără erori și fără constrângeri de timp. Toate platformele de comunicații, de la telefonul simplu la cele mai avansate aplicații de mesagerie instantanee, pot fi transformate în vehicule de transfer de informații, într-o formă complet automatizată, cu un succes incredibil.

Instrumentele și soluțiile au fost și vor fi și cu siguranță sunt, acele elemente individuale care vor adăuga valoare companiilor, pentru a deveni mai competitive și mai eficiente, în noua realitate digitală globală care rulează la viteze extraordinare. Întrucât transformarea digitală nu este o tendință care constă doar în adoptarea produselor tehnologice, ci este o abordare holistică care are, în prim plan, schimbarea mentalității în ansamblu, cel mai critic factor fiind omul însuși, familiaritatea cu aceste soluții tehnologice, dezvoltarea abilităților digitale și îndrumarea unui partener strategic cu experiență, vor contribui semnificativ la succesul său.

Într-un moment în care vorbim despre revoluția digitală, economia digitală sau Revoluția industrială 4.0, ceea ce s-a înțeles este că tehnologiile digitale sunt o parte cheie a vieții noastre de zi cu zi.

Printre numeroasele soluții oferite astăzi, inovațiile tehnologice, care trebuie să fie un element de viziune și aplicare, sunt:
• Cloud Computing,
• Inteligența artificială (AI),
• Big Data și analizele avansate,
• Internet of Things (IoT),
• Învățare automată,
• Instrumente de productivitate,
• Aplicații specializate și mobile,
• Infrastructură privată în cloud,
• Securitate și securitate cibernetică
• Blockchain

Cont de client la bancă sau la alte organizații, fără prezența fizică. Ce oferă onboardingul digital și ce întreprinderi pot beneficia de acesta?

Tehnologia informației bancare și dezvoltarea tehnologiei în general, dau un nou impuls serviciilor bancare. Strategia băncilor nu se mai limitează la barierele produselor și serviciilor oferite, ci trebuie să se concentreze pe client, acordând prioritate satisfacției clienților și adaptându-se la noile premise din era digitală.

Orientarea băncilor către noile tehnologii (Fintech) și adaptarea la era digitală sunt cele două axe pe care ar trebui să se concentreze pentru a rămâne „în viață” și a juca în continuare un rol vital în economie.

Principalele avantaje ale integrării digitale sunt practic confortul, flexibilitatea, economisirea de timp și efort, precum și completitudinea acesteia, deoarece nu include restricții, nu este o înregistrare simplificată a clienților care va trebui actualizată ulterior printr-un magazin. Clientul se bucură exact de aceleași privilegii și servicii care ar fi furnizate dacă ar merge fizic la un magazin.

Identificarea clientului prin integrare digitală nu se limitează la înregistrarea electronică a documentelor sale (de ex. CI, pașaport), ci este completată de confirmarea identității clientului prin intermediul unui agent live de pe telefonul său mobil. Acest lucru asigură corectitudinea și completitudinea procesului de identificare, astfel încât clientul să nu fie nevoit să treacă prin magazinul fizic pentru confirmare anul viitor.
În acest moment, trebuie menționat faptul că integrarea digitală nu este un serviciu care se adresează numai băncilor. Mai multe companii pot beneficia de această soluție și, desigur, nu este necesară implementarea unor protocoale de securitate de identificare aprofundată ca în cazul băncilor.

Companiile de asigurări, companiile de utilități (energie, gaz), telecomunicații și jocuri de noroc, sunt exemple excelente de utilizare a unei forme simplificate de integrare digitală, fără a fi nevoie de un agent, dar cu un rezultat excepțional ca securitate în identificare, chiar și cu furnizarea unei semnături certificate electronice. Aceasta înseamnă, desigur, un nivel mai scăzut de investiții din partea companiilor, fără a compromite securitatea datelor sau experiența fiecărui client.