Te surprinde titlul? Știu că nu este cel obișnuit într-o publicație de business, dar este legat de interesul manifestat de apariția pe piață a soluției mobile de POS lansate de Banca Transilvania.

Despre ce este vorba?

La începutul acestui an, în ianuarie, Banca Transilvania lansa BTPOS, o aplicație care ajută comercianții să accepte plăți digitale cu ajutorul unui telefon mobil. De fapt, orice dispozitiv cu sistem de operare Android și capabilitate NFC ar putea fi transformat în POS, pentru a accepta plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată.

Alexandru Bratu, Director Acceptare Carduri – Soluţii de Plată în cadrul BT, a explicat pentru Future Banking care a fost rata de adopție a aplicației în acest an și cum s-au raportat clienții la această inovație, având în vedere că este o tendință normală în piață integrarea aplicațiilor într-un singur dispozitiv, iar Banca Transilvania are mai multe proiecte în acest sens, de simplificare.

„Soluția poate fi utilizată fie stand alone, fie integrată cu o aplicație a comerciantului sau cu soluțiile de acceptare pe care acesta le folosește deja. De la lansare, aplicația a fost adaptată mai ales pentru a putea fi integrată cu aplicații de livrare, transport sau distribuție. Aproape 5.500 de device-uri au instalat BTPOS App, însemnând anul acesta aproximativ 500/lună.”

Bancă la purtător

BTPOS este o soluție foarte simplă, cu o interfață facil de utilizat. Se pot face operațiuni de încasare sau de anulare a tranzacțiilor. De asemenea, accesul antreprenorilor la rapoartele de încasări, dar și trimiterea chitanței prin SMS sau e-mail, este foarte simplă.

Alexandru Bratu a explicat că BT a personalizat aplicația de „software POS” cu elemente specifice de user experience sau module specifice de integrare cu alte aplicații 3rd party, tocmai pentru a le oferi cea mai bună soluție.

Iar rezultatele, după cum o arată cifrele, nu s-au lăsat prea mult așteptate. „Interesul este crescut și BT vede un trend care va continua din cel puțin două motive: confortul – este o soluție care ține de mobilitate, dar și contextul legislativ – care va schimba pragul privind cifra de afaceri care reglementează acceptarea la plată a cardurilor.”

Ce costuri are BTPOS App?

Soluția dezvoltată de Banca Transilvania este una convenabilă și practică de acceptare a cardurilor la plată mai ales pentru afacerile în mișcare, cum ar fi curierat, livrări, servicii de transport, consultanți independenți, agenți de vânzări etc.

Până la finalul anului, acest serviciu este la promoție. Pentru clienții care au un pachet de cont curent de la BT costurile sunt:

  • Comision de administrare lunară: 5 lei/device (redus față de 15 lei);
  • Comision de procesare (pentru maxim cinci aplicații): 0,7%/tranzacție (redus de la 0,9%/tranzacție).

Inovațiile viitorului în prezent

Ca orice serviciu digital, și BTPOS vine la pachet cu oportunități, dar și cu provocări. Alexandru Bratu menționează că acestea sunt legate de ajustarea permanentă a software-ului, integrările customizate pentru aplicațiile 3rd party, din dorința continuă de a asigura un serviciu cât mai bun comercianților.

CITEȘTE ȘI: Banca Transilvania lansează conceptul Agenții BT Dialog

Și cum orice dilemă are și o soluție, toate provocările pe care le menționa reprezentantul băncii nu fac altceva decât să ridice ștacheta și mai sus, astfel că direcțiile pe termen scurt implică tot mai multe funcționalități utile care să vină în ajutorul companiilor.

„Să aducem cât mai repede facilitățile programului STAR al Băncii Transilvania – însemnând beneficii și instrumente de vânzări și marketing – către toți comercianții care folosesc BT POSApp. Cu alte cuvinte, să formăm o comunitate”, a subliniat Alexandru Bratu.

+

BT oferă un întreg ecosistem de soluții de plată: POS-uri tradiționale, POS-uri Android, mobile POS-uri, soluția proprie eCommerce BT BTeComm, programul de loialitate multi-comerciant STAR, acceptare tichete de masă etc. Acestea sunt prezentate pe BTePOS.ro, platformă prin care comercianții pot comanda tot ce au nevoie pentru a oferi clienților posibilitatea de a plăti cu cardul, cu telefonul sau online.

+

Peste 43.000 de firme au peste 80.000 POS-uri BT, iar cota de piață în funcție de rata de acceptare a soluțiilor de plată cu cardul la comercianți este de aproape 30%. Banca are focus inclusiv în zona de eCommerce, având propria soluție BT eComm și este lider piață, acoperind procesarea tranzacțiilor a peste 9.700 de comercianți online.

Programul STAR cuprinde peste 19.000 de comercianți, cu circa 17.000 de magazine fizice care acceptă plata în rate și cu puncte de loialitate STAR, și peste 2.300 de magazine online.

Banca Transilvania este prima bancă din România care a primit, în 2021, certificare ISO 9001:2015, de la SGS România, pentru activități de acceptare a cardurilor la plată prin POS-uri, respectiv de eCommerce.

Foto: Dreamstime