Un bun exemplu in acest sens il constituie proiectele de automatizare a proceselor prin robotizare (RPA) implementate pentru clientii nostri, care au contribuit la reducerea in medie cu 50% a timpului necesar pentru realizarea proceselor; alt efect generat de digitizare este standardizarea proceselor, care vine la pachet cu rafinarea si structurarea datelor si, de asemenea, reducerea timpului de reactie la solicitarile primite de la clienti, ceea ce a avut ca rezultat o imbunatatire a experientei clientilor.

Un alt exemplu este reducerea duratei ciclurilor de prelucrare a dosarelor de cerere de credite si de acordare de credite cu pana la 50%, prin implementarea unui instrument de Business Process Management (BPM) dedicat proceselor de acordare de credite ale bancii, impreuna cu implementarea unei solutii analitice pentru procese si definire a indicilor cheie de performanta.

In pofida rezultatelor obtinute de bancile locale si internationale care au adoptat si implementat devreme tehnologii digitale, pe piata romaneasca proiectele ambitioase de transformare sunt putine, iar valoarea realizata este sub cea promisa, deoarece initiativele digitale nu sunt coordonate, ceea ce impiedica bancile sa obtina beneficii semnificative.