Un nou studiu Thales evidențiază o lipsă de încredere a consumatorilor în toate sectoarele de activitate, în ceea ce privește protecția datelor lor personale.
Potrivit „Thales Consumer Digital Trust Index 2022", sondaj realizat de Opinium și în parteneriat cu Universitatea din Warwick, companiile de Social Media (18%), guvernul (14%) și organizațiile din domeniul media și divertisment (12%) au înregistrat cel mai scăzut nivel de încredere din partea utilizatorilor, atunci când vine vorba de păstrarea în siguranță a datelor personale.
De asemenea, studiul a constatat că sectorul bancar și financiar (42%), furnizorii de servicii medicale (37%) și companiile de tehnologie de consum (32%) sunt industriile care se bucură de cea mai mare încredere în rândul consumatorilor, în ceea ce privește protecția informațiilor sensibile.
Citește și:
Bazat pe un sondaj efectuat pe un eșantion de peste 21.000 de persoane din întreaga lume, raportul evidențiază modul în care reacționează cetățenii atunci când se confruntă cu un caz de expunere de date personale, atât în ceea ce privește comportamentul personal, cât și atitudinea față de companiile care au suferit o breșă de securitate, dar și nivelul de încredere pe care aceștia îl acordă diverselor sectoare de activitate și guvernelor.
Raportul a mai constatat că majoritatea utilizatorilor (82%) din întreaga lume au raportat un impact negativ asupra vieții lor, în urma unei breșe de securitate care le-a expus datele personale. Utilizarea frauduloasă a informațiilor financiare (31%), utilizarea frauduloasă a informațiilor personale identificabile (25%) și faptul că au fost ținta unor escrocherii personalizate bazate pe date personale (25%) au fost principalele cauze.
Citește și:
Pe de altă parte, o cincime (21%) dintre consumatorii din întreaga lume a renunțat să mai folosească serviciile unei companii care a suferit o breșă de securitate. Iar unul din zece (8%) a întreprins acțiuni în justiție împotriva unei companii, în timp ce un procent similar (9%) ia în considerare acest lucru în urma unei breșe de securitate.
În plus, în sectorul serviciilor bancare și financiare, majoritatea consumatorilor (69%) sunt dispuși să-și petreacă mai mult timp pentru a activa măsuri de securitate suplimentare pentru datele personale pe care le stochează.
Urmează securizarea comunicării prin e-mail (54%), social media (48%), cumpărăturile online sau comerțul electronic (44%). Doar o treime (33%) dintre utilizatori petrec timp implementând măsuri suplimentare de securitate în domeniul serviciilor medicale și doar un sfert (24%) le activează pentru operațiuni în sectorul turismului.
Citește și:
Raportul are la bază un sondaj global Opinium comandat de Thales, realizat în rândul a peste 21.000 de consumatori. Respondenții au fost din: Australia, Brazilia, Franța, Germania, Hong Kong, Japonia, Mexic, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și Statele Unite.
Foto: Dreamstime