Articol realizat de Georgiana Evi, avocat senior (foto stânga), și Nicolae Grasu, avocat Clifford Chance Badea (foto dreapta), pentru secțiunea Experții Future Banking, un spațiu virtual de dezbatere în care poți citi analize și opinii ale specialiștilor din diferite industrii și arii de practică.

În acest context al digitalizării cât mai multor aspecte ale vieții noastre (avem în vedere în primul rând internet of things, inteligența artificială, machine learning, precum și diverse aplicații care sunt bazate pe acestea din urmă), precum și această schimbare în comportamentul consumatorului obișnuit, este de înțeles interesul pe care băncile tradiționale l-au acordat și îl acordă în continuare schimbărilor și transformărilor în modul de operare al acestora, sistemelor și infrastructurii interne și, desigur, serviciilor și produselor financiare pe care le oferă consumatorilor.

Astfel, observăm un trend al băncilor tradiționale de a „împrumuta ADN FinTech", de a implementa soluții tehnologice, digitale în ceea ce privește diferite aspecte sau etape ale fenomenului bancar. Dar cu toate acestea, transformarea digitală a acestor bănci ar trebui privită mai mult decât ca un simplu trend, aceasta ar trebui privită ca o reală nevoie a acestora și a business-ului pe care îl practică. În acest context, desigur, apar diverse provocări pe care băncile tradiționale, precum și toți ceilalți actori de pe piața financiară din România, trebuie să le depășească pentru a implementa aceste noi tehnologii într-un mod „sănătos” și eficient.