Utilizatorii BT Pay au la dispoziție un asistent virtual (Chat BT) pentru informații cu privire la funcționalitățile aplicației, precum și despre produsele și serviciile Băncii Transilvania. Având la bază inteligența artificială de tipul Machine Learing/învățare automată, Chat BT transformă modul în care clienții interacționează cu BT Pay prin comunicare cu asistentul virtual, direct din aplicație. De asemenea, clienții au opțiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii.
Noua funcționalitate este implementată progresiv, iar în această etapă, comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă și în alte limbi.
DRUID este partenerul Băncii Transilvania pentru dezvoltarea Chat BT
BT este prima instituție bancară din România care a integrat inteligența artificială în comunicarea cu clienții, în serviciile și procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation (RPA), cât și Large Language Model (LLM). BT a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienții. O altă integrare cu impact, care simplifică interacțiunile și care a crescut accesibilitatea la informații, este Microsoft Azure OpenAI, în 2023 și 2024, datorită căreia vizitatorii site-ului BT, Întreb BT și FIT – Finanțe pe Înțelesul Tuturor au la dispoziție opțiunea Search AI.
Citește și:
Investițiile Băncii Transilvania în tehnologie au permanent în vedere modul în care inteligența artificială poate schimba experiența clienților și poate eficientiza procesele BT și ale industriei bancare, contribuind la învățare, incluziune, educație financiară și, implicit, la gestionarea mai eficientă a banilor.
Banca Transilvania vrea să ”citească gândurile” clienților care sună în call-center
Banca Transilvania (BT) lucrează la o funcție unică în bankingul românesc, cu ajutorul căreia operatorii call center vor putea anticipa care sunt problemele din cauza cărora un client îi apelează, chiar înainte de startul convorbirii propriu-zise, a anunțat la Future Banking Summit, Ionela Roș, Head of Contact Center and Customer Care, Banca Transilvania.
”Pentru a eficientiza și a scurta durata unui apel în call-center, lucrăm în prezent la o soluție internă de ceea ce noi numim «proactive support». Practic, vrem să știm de ce ne sună un client chiar înainte de a-i răspunde apelului. Cum vom face asta? Vom «scana» acest client identificând în timp real anumite evenimente legate de el din sistemul Banca Transilvania. În acest fel putem anticipa nevoile pe care le are și trimitem o notificare către colegii din support center cu privire la posibilele scenarii ale apelului telefonic”, a explicat Ionela Roș.
Citește și:
Ea a adăugat faptul că după lansare, sistemul va putea fi îmbunătățit cu ajutorul AI și macine learning.
”Vrem să anticipăm de ce ne sună clientul. Noi putem să știm, stăm pe un munte de informații. Orice acțiune a unui client lasă o urmă în sistem: dacă încearcă să facă o plată online și primesște o eroare, dacă i-a expirat cardul, dacă ceva nu funcționează la o tranzacție – toate aceste lucruri se văd în sistem și pe baza lor putem estima motivul apelului în call center”, a mai adăugat Ionela Roș.