Banca Transilvania renunță la apicațiile vechi de mobile banking: BT Pay și BT Go înlocuiesc treptat BT24 și NeoBT, devenind singurele aplicații prin care clienții persoane fizice și firme vor face banking cu Banca Transilvania. Migrarea se desfășoară în etape, începând cu această lună și se va încheia în octombrie 2025.

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România ca active. Mamutul bancar de la Cluj și-a consolidat poziția în clasament după achiziția OTP Bank România de anul trecut. Ce trebuie să știe clienții Băncii Transilvania în 2025:

Ce trebuie să facă clienții ca să treacă la noile aplicații

Utilizatorii vor primi de la Banca Transilvania – prin email, SMS sau prin intermediul aplicațiilor – informații despre trecerea la BT Pay și BT Go.

Recomandări pentru clienți, pentru siguranța banilor:

• Analizarea critică a mesajelor primite, indiferent de canalul de comunicare, cu referire la migrare și la aplicațiile băncii.
• Comunicările care par să fie din partea BT – prin email, telefon, SMS, WhatsApp, Telegram, social media etc. – trebuie verificate în cazul în care generează suspiciuni. Pentru aceste cazuri/a raporta o fraudă, detaliile BT de contact sunt următoarele: 0264 308 055, contact@btrl.ro.
• BT nu solicită prin niciun canal de comunicare date personale sau detalii de acces în aplicațiile bancare.
• Banca nu solicită clienților instalarea de aplicații prin îndemnul de a accesa link-uri.
• Consultarea, pe site-ul Băncii Transilvania, a informațiilor despre siguranța în aplicațiile BT, siguranța online și migrare.

Creșterea semnificativă a numărului de utilizatori BT Pay și BT Go a contribuit la accelerarea gradului de digitalizare a clienților Băncii Transilvania, care a depășit 90%, precum și la schimbarea unor comportamente în relația cu banii și cu banca – de la plata contactless cu telefonul, deschiderea de cont curent, generarea de carduri 100% online până la emiterea de facturi de către antreprenori.

Ce funcții noi a introdus BT în ultima perioadă

Utilizatorii BT Pay pot emite direct din aplicație, cu acces la conturile acestora, carduri de debit sau de credit pentru alte persoane. O altă opțiune BT Pay lansată recent, valabilă pentru cardurile Visa, este vizualizarea și gestionarea cardului salvat la comercianți, utilă pentru plăți viitoare și abonamente.

Cardul poate fi folosit imediat de la emitere prin BT Pay, iar cel fizic este primit ulterior, în funcție de preferințe, la domiciliu sau la o agenție a Băncii Transilvania. Persoana care emite cardul – titularul contului – are control asupra banilor prin accesul la opțiunile de gestionare a acestuia, prin BT Pay:

  • vizualizarea plăților,
  • modificarea limitelor de tranzacționare,
  • blocarea cardului etc.

Banca Transilvania își lansează propriul ChatGPT

Utilizatorii BT Pay au la dispoziție un asistent virtual (Chat BT) pentru informații cu privire la funcționalitățile aplicației, precum și despre produsele și serviciile Băncii Transilvania. Având la bază inteligența artificială de tipul Machine Learing/învățare automată, Chat BT transformă modul în care clienții interacționează cu BT Pay prin comunicare cu asistentul virtual, direct din aplicație. De asemenea, clienții au opțiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii.

Noua funcționalitate este implementată progresiv, iar în această etapă, comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă și în alte limbi.