Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizează inteligența artificială în detrimentul tuturor celorlalte investiții digitale, cu obiectivul imediat de îmbunătățire a rezilienței operaționale, într-un context fără precedent, conform unui studiu realizat de Accenture.

Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligența artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienței operaționale, care acoperă activitățile bazate pe date, cum ar fi finanțele (89%) și lanțul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligența artificială generativă.

În cadrul studiului, organizațiile au fost evaluate pe baza a șase indicatori de maturitate operațională: inteligență artificială, date, procese, talente, colaborare și experiența părților interesate. Deși doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reușit au înregistrat în medie marje operaționale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenților, și, în același timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% și scoruri de satisfacție cu 30% mai mari.

„Toți directorii executivi sunt presați să se digitalizeze mai repede, să pună mai multă reziliență în afaceri și să găsească noi căi de creștere. Investițiile corecte în tehnologie, în timp ce se promovează talentele, datele și procesele, sunt cele care conduc la o nouă frontieră a performanței", spune Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations.

Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflectă datele și maturitatea digitală, companiile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat activitățile de formare și competențele specializate pentru a răspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat și de investițiile care se fac în noi modalități de lucru (citate de 94%) și de cei 90% dintre respondenții (COO, CIO, CHRO) care intenționează să crească numărul de personal specializat și tehnic în următorii trei ani.

Pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să adopte aceste cinci inițiative pentru a dezvolta operațiunile și a atinge o nouă frontieră a performanței:

Umanizarea experiențelor de inteligență artificială: explorarea de noi cazuri de utilizare pentru a îmbunătăți rezultatele legate de experiență și pentru a simplifica relațiile cu angajații și clienții.

Capacitate de decizie privind datele: definirea unei strategii clare care să reglementeze modul în care sunt create, colectate și completate datele, încurajând dezbaterile și eliminând prejudecățile pentru a capta cele mai eficiente informații care să ghideze procesul decizional.

Inovarea proceselor: Vizualizarea proceselor „așa cum sunt", aplicarea cunoștințelor bazate pe inteligență artificială pentru a descoperi noi eficiențe, simulând în același timp schimbări de scenarii pentru a optimiza îmbunătățirea proceselor de afaceri.

Forța de muncă agilă: crearea agilității în cadrul strategiei forței de muncă; conferirea de competențe angajaților cu o gamă de instrumente tehnologice pentru a răspunde nevoilor.

Abordare de 360 de grade: Crearea de valoare în mod holistic, construind-o de la zero și în toate funcțiile, utilizând perspective bazate pe date, de la clienți, angajați și alți parteneri din ecosistem.