Aproape 40% din generația Z preferă să folosească motoarele de căutare ale platformelor TikTok și Instagram decât cele ale Google Search și Maps, conform datelor interne ale Google, scrie TechCrunch.

Platforma TikTok, rețeaua socială cu cea mai rapidă creștere, a explodat în popularitate în ultimii ani, iar influența sa e atât de mare, încât le-a forțat mâna celor de la Instagram și Snapchat să creeze funcționalități asemănătoare, precum Reels și, respectiv, Spotlight. În plus, un raport recent realizat de Google vine cu o concluzie mai mult sau mai puțin surprinzătoare: adolescenții preferă să caute lucruri pe internet folosind cele două platforme sociale mai apropiate de vârsta lor.

„Aproape 40% dintre tineri, atunci când caută un pub sau un restaurant, nu deschid Google Maps, ci folosesc TikTok sau Instagram", a declarat Prabhakar Raghavan, vicepreședinte Google, în cadrul conferinței Fortune Brainstorm Tech.

Asta înseamnă că toată munca pe care Google a făcut-o de-a lungul anilor pentru a organiza, curatoria și recomanda diverse afaceri, cum ar fi restaurantele locale, sau crearea de instrumente pentru descoperirea acestora în Google Maps, ar putea fi în zadar pentru utilizatorii de internet mai tineri.

Raghavan a mai sugerat că Google Search va trece prin schimbări semnificative în viitorul apropiat, după ce utilizatorii încep să renunțe la tastarea cuvintelor-cheie, folosind tot mai des opțiunea pentru voce. Mai exact, în unele zone, comenzile vocale reprezintă în jur de 30% din totalul căutărilor. În același timp, cele mai noi exemple ale concentrării Google spre noi funcționalități vizuale sunt introducerea realității augmentate în Live View, care oferă utilizatorului indicații în timp real, folosind camera video, pe lângă harta din aplicația Google Maps, și dezvoltarea ochelarilor AR, cu ajutorul cărora putem căuta informații sau achiziționa produse în timp ce mergem pe stradă, fără să mai scoatem telefonul din buzunar, o provocare care poate fi interesantă și pentru industria fintech-urilor.

Foto: Pexels