Tot mai mulți utilizatori au înțeles avantajele plăților cu cardul în detrimentul celor cu numerar, având în vedere contextul sanitar. Ana Pochi spune că, datorită parametrilor externi, evoluțiile legate de plățile digitale s-au reflectat și asupra comportamentului de plată al consumatorilor. Totodată, acest comportament începe să se observe și în zona rurală.
„Un exemplu este programul «Mese calde», pe care l-am realizat în perioada septembrie 2020-iunie 2021, în parteneriat cu autoritățile, fiind un ajutor social pentru achiziția de mese calde pe bază de card. Acest lucru a determinat și comercianții din zonele în care s-a desfășurat programul să își pună la punct infrastructura de acceptare, astfel încât beneficiarii să poată folosi cardurile. Am înregistrat peste 2.000 de comercianți care s-au înrolat în program, iar, în acest moment, partenerii sunt pregătiți să accepte plata cu cardul oricând, nu doar pentru programul social”, a explicat Ana Pochi.
Telefonul aduce schimbarea
Pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori nebancarizați sau slab bancarizați, este nevoie de infrastructură. Telefonul mobil este elementul care răspunde acestei nevoi atât pe zona de emitere de plăți, cât și pe cea de acceptare. Cardurile pot fi utilizate direct în portofelele electronice disponibile în smartphone-uri, ceea ce ușurează foarte mult procesul de plată.