Imbratisarea solutiilor fintech de catre jucatorii traditionali poate fi facuta prin dezvoltare in-house sau prin parteneriatele cu startup-urile de profil, unele dintre acestea bucurandu-se de increderea a milioane de clienti in urma dezvoltarii unor produse ce se diferentiaza prin rapiditate si costuri reduse.


Inscrie-te gratuit la Future Banking si vei avea ocazia sa participi, pe 10 si 11 mai, la unul dintre cele mai mari evenimente regionale dedicate digitalizarii sistemului financiar, unde speakeri internationali si locali vor prezenta ultimele inovatii din industrie.

{{ image('content_image_1') }}"Singura strategie care nu este aducatoare de beneficii este aceea de a sta pe loc. Fie ca o banca traditionala dezvolta individual produse si servicii conexe pentru a fi mai aproape de utilizatorii sai, fie dezvolta parteneriate cu operatorii din piata, solutia pentru dezvoltare este aceea de a investi in fintech. PSD 2, ca multe alte directive europene, vine sa il protejeze pe consumator si sa creeze mai multa competitie in domeniul financiar, in beneficiul tuturor utilizatorilor de servicii. Cu cat o banca este mai bine pozitionata ca imagine si are sisteme IT mai dezvoltate, cu atat sansele sa ofere individual produse si servicii tehnologice sunt mai mari, iar costurile pot fi suportate mai usor. Pentru bancile mai mici, este probabil mai usor sa dezvolte parteneriate cu diversi operatori sau integratori de servicii; insa in acest caz, bancile pot pierde partial controlul asupra propriilor clienti, care vor migra catre acesti noi operatori, banca ramanand sa asigure doar produsele traditionale", precizeaza Alexandra Smedoiu (foto stanga), director Consultanta Fiscala in cadrul PwC, pentru wall-street.ro.

Directiva PSD2, o masura deschizatoare de usi pentru startup-urile fintech din Romania

{{ image('content_image_2') }}

Reprezentanta PwC este de parere ca Romania are potential in ceea ce priveste ecosistemul fintech, cu business-uri care si-au extins activitatea catre aria serviciilor financiare, dar si startup-uri promitatoare. Insa, fiind o tara cu o penetrare inca redusa in ceea ce priveste serviciile financiare diverse, lupta de a castiga increderea clientilor este una stransa.

"Exista si in Romania suficiente firme in domeniul fintech. Unele sunt firme existente, care si-au extins aria de servicii catre diverse zone ale serviciilor financiare cum ar fi: plati electronice, creditare peer-to-peer, tranzactionare electronica pe burse internationale. Altele sunt start-up-uri, cum ar fi: platforme de crowd-funding sau aplicatii care ofera tranzactionarea de criptomonede sau portofele electronice. Chiar daca sunt mai putin cunoscute, cred ca exista un mare potential de dezvoltare pe aceasta zona, pe masura ce serviciile financiare prind avant. Romania este o tara cu o penetrare inca redusa a diverselor servicii financiare, iar acele fintech-uri care vor reusi sa se pozitioneze alaturi de client, cu servicii individualizate, vor avea de castigat. PSD 2 nu face decat sa deschida piata si competitia catre aceste firme.", a adaugat Alexandra Smedoiu.

In ceea ce priveste conformarea la normele PSD2, reprezentantul PwC precizeaza ca directiva unifica standardele care trebuie respectate atat de catre banci, cat si de catre alti prestatori de servicii financiare. Investitiile unui start-up fintech in ceea ce priveste standardele de siguranta si de protectie a datelor, precum si respectarea cerintelor de arhitectura care sa permita integrarea sistemelor, vor fi destul de costisitoare in comparatie cu cheltuielile pe care le-ar punea intampina in alt domeniu de activitate.