Adina Damaschin, Counsel la Schoenherr și Asociații SCA, a vorbit în cadrul Future Banking Summit 2023, despre ce înseamnă un super app și cum trebuie reglementată din punct de vedere legislativ. Plus câteva ponturi pentru bănci.
Adina Damaschin e avocat specializat în drept financiar-bancar, cu 16 ani de experiență, dintre care nouă dintre ei în cadrul Schoenherr și Asociații SCA. Adina asistă instituții financiare locale și internaționale pe probleme juridice în legătură cu proiectele lor în România sau în regiunea Europei Centrale și de Est și a Europei de Sud-Est. Întrebată ce înseamnă un super app, Adina a insistat pe siguranța și confortul utilizării acesteia.
„Pentru ca un super app să existe, e necesar să ne uităm la o bază largă de date despre consumatori, apoi să adăugăm un marketplace, ecosistem sau experiență, în care integrăm alte funcționalități, iar astfel să devină tot mai atractivă pentru utilizatori. Nu în ultimul rând, un super app trebuie să fie cât mai confortabilă de utilizat pentru client”, a spus, printre altele, Adina Damaschin.
Pe de altă parte, Damaschin a vorbit și despre perspectiva sa legislativă privitoare la evoluția tehnologiei folosite pentru crearea așa-ziselor superaplicații. „Reglementările legislative sunt, de obicei, cu un pas în spatele tehnologiei. Ca retailer sau ca bancă, trebuie, însă, să ai mereu în vedere faptul că datele clienților pot fi expuse la riscuri. Companiile trebuie să facă o curatorie foarte atentă a serviciilor din aplicație”, a menționat ea.
Citește și:
Urmărește mai jos discuția „Transforming mobile banking in a super app”, din cadrul Future Banking Summit 2023, la care au mai participat Alina Iacomi, Tribe Lead Digital la ING, Alexandru Mitroi, Global Technical Director & Solutions Engineering la Temenos, Mugur Podaru, Director Direcția Operațiuni la Distanță CEC Bank, și Dorian Petrovici, Coordinating Manager Retail Cards, Projects & Data Analysis la Banca Transilvania.