Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Asociația Română a Băncilor (ARB) și Microsoft lansează a treia etapă a campaniei de educație digitală #SigurantaOnline, a cărei denumire este “STOP MALWARE – Siguranța ta online depinde de tine”. Obiectivul acesteia constă în prevenirea criminalității cibernetice prin creșterea gradului de conștientizare privind pericolele generate de infracțiunile online care implică malware, ransomware și troieni bancari, potrivit inițiatorilor.
Această etapă a campaniei se adresează tuturor utilizatorilor de internet și de dispozitive digitale, atât populației, cât și companiilor, în condițiile intensificării riscurilor cibernetice.
În 2021, Poliția Română a primit nu mai puțin de 1.899 de sesizări privind comiterea de infracțiuni contra siguranței și integrității sistemelor și datelor informatice, număr în creștere cu 37,21% față de anul 2020, potrivit datelor instituției. Dintre acestea, cea mai mare parte (92,58%) a fost reprezentată de accesul ilegal la un sistem informatic.
Citește și:
Mai mult, nici sesizările privind fraudele comise prin sistemele informatice și mijloacele de plată nu s-au redus, ci procentul lor a crescut cu 85,53% în anul precedent, față de 2020.
În primul trimestru din 2022, 431 infracțiuni contra siguranței și integrității sistemelor și datelor informatice au fost înregistrate, precum și 2.719 de fraude comise prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice, conform datelor colectate de Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.
Astfel, mesajele de prevenire din campania „STOP MALWARE – Siguranța ta online depinde de tine” vor ajunge la publicul larg prin intermediul unui spot TV informativ, care e și tradus în limbajul semnelor. Campania de educație digitală cuprinde și un ghid creat de experți în securitate cibernetică pentru angajații din companii, pentru a-i ajuta să se protejeze de capcanele malware.
Citește și:
Pentru a demonstra importanța subiectului, în cadrul campaniei a fost postat online un banner de test, cu o ofertă „irezistibilă” pentru o vacanță „de vis”, potrivit inițiatorilor. În doar cele trei zile de campanie, peste 20.000 de oameni au dat click pe banner și au activat, astfel, descărcarea unui document excel. După aceea, mai bine de o treime dintre ei (34%) au dat și enable documentului, fapt care permite infectarea dispozitivului cu malware. Utilizatorii care au dat curs acestei „tentații” au fost îndemnați ulterior să completeze un quiz care le-a permis să descopere mai multe situații similare de care trebuie să se ferească atunci când navighează mediul online.
Testul online pentru privind educația în securitate cibernetică, realizat de ATTACK Simulator în parteneriat cu Bit Sentinel, este disponibil tuturor, în mod gratuit, de aici.
Citește și:
Credit foto: 154742479 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com