Tășuleasa Social, împreună cu Raiffeisen Bank, a plantat lângă Copșa Mică o pădure de peste 5.000 de nuci, în perioada 18 – 20 noiembrie. Aflată pe Via Transilvanica (cel mai important proiect marca Tășuleasa Social, în care Raiffeisen Bank e partener strategic), pădurea de nuci va fi plantată în urma implicării angajaților băncii într-o campanie dedicată reducerii amprentei de carbon.
În perioada iulie – septembrie în cadrul Raiffeisen Bank s-a desfășurat proiectul „Plantează un copac!” care a însemnat punerea la dispoziția angajaților a unei soluții de gamification, legată de cumpărăturile făcute în benzinăriile din rețelele OMV, Petrom și Rompetrol. Astfel, angajații băncii care făceau plăți cu cardul în aceste benzinării puteau acumula puncte care, la rândul lor, în funcție de valoarea tranzacției, se transformau în copaci de plantat.
Citește și:
„Campania «Plantează un copac!» completează inițiativele băncii dedicate inovației și sustenabilității, două teme importante pentru noi. Printr-un joc simplu am atras atenția angajaților noștri asupra problemei reducerii amprentei de carbon și i-am încurajat să se implice într-un demers concret, necesar, plăcut, cu efecte pe termen lung – plantarea unei păduri. Reducerea amprentei de carbon e o problemă care ne privește și ne afectează pe toți, iar rezolvarea ei nu e posibila fără implicarea fiecăruia dintre noi” a spus Corina Vasile, director de comunicare și sustenabilitate la Raiffeisen Bank.
Ideea unui joc cu efect asupra reducerii amprentei de carbon a apărut în cadrul proiectului Elevator Lab, competiție prin care, an de an, grupul RBI invită companiile fintech să propună soluții cu adevărat revoluționare pentru activitatea financiar-bancară. Insert Coin este unul dintre finaliștii anului trecut și fintech-ul care a creat soluția de gamification “Plantează un copac!”.
Citește și:
„Acest proiect a constat în găsirea unui mod digital, simplu și inovator de a implica oamenii, prin intermediul obiceiurilor lor cele mai comune – cel de a face cumpărături, completat de un comportament sustenabil, de implicare în comunitate. Folosirea acestei soluții pentru reducerea amprentei de carbon face din Raiffeisen Bank un pionier în domeniul sustenabilității, iar noi suntem foarte mândri să fim parte din acest demers”, a afirmat Carl Bjerkne, CEO Insert Coin.
Compania suedeză este cunoscută în piață pentru crearea jocului de mare succes, Candy Crush Saga, precum și alte soluții de tip gamification.
Plantarea celor peste 5.000 de nuci are loc la Copșa Mică, în cartierul Târnăvioara, iar pădurea se alătură Via Transilvanica pe o suprafață de 10 hectare.
„Am ales nucul atât pentru lemnul său, cât și pentru fructele pe care le va oferi comunității Copșa Mică. Ne bucurăm că această pădure se alătură Via Transilvanica, drumul care unește și unul dintre proiectele noastre de suflet, unde Raiffeisen Bank și-a adus, de asemenea, un aport substanțial. Unim totodată două proiecte cu impact mare în comunitatea din Copșa Mică. Alt mod mai bun decât, probabil, cea mai mare pădure de nuci din România, nu cred că puteam găsi”, a spus și Alin Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social.
La campania de împădurire participă aproximativ 300 de voluntari, printre care și angajați Raiffeisen Bank, din mai multe orașe ale țării. Plantarea se desfășoară în condiții de maximă siguranță și respectând recomandările autorităților și restricțiile aflate în vigoare.
Citește și:
Credit foto: © Shutterstock | by Sebastian_Photography