Compania de tehnologie și liderul pieței de marketing afiliat din România, 2Performant, raportează o cifră de afaceri de 16 milioane de lei în primul semestru al anului, în creștere cu 49% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele șase luni din 2022, afacerea companiei a crescut într-un ritm mai rapid decât întreaga piață de e-commerce din România.

Anul acesta reprezintă o perioadă de investiții continue în platforma 2Performant, fiind înregistrat un avans important în legătură cu dezvoltarea noului sistem de atribuire – Big Bear, pentru care compania a efectuat lansarea implementării de instalare self-service și a accelerat adoptarea lui în rândul clienților mari, precum Elefant, Answer, Dr.Max, EvoMag, Decathlon, BestValue, Deputat, DyFashion, Cărturești și NeaKaisa. Big Bear a început să contribuie din ce în ce mai mult la veniturile și cifra de afaceri obținute de 2Performant.

În ceea ce privește afiliații, colaborările pe care compania le are cu parteneri bancari generează în continuare vânzări foarte bune pentru magazinele active în 2P, precum ING Bazar, Revolut, BCR Dateio, la fel și colaborările cu cashback-uri (Bonusway, Cashclub), comparatoare de prețuri, site-uri de cupoane (Cuponeria.ro, Kuplio, Picodi, etc.), parteneri premium Google CSS (Tidy Shopping, Glew Solutions, Kelkoo, etc.), generatori de conținut comercial, agregatoare de produse sau publisheri tradiționali.

„Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei, însă, în acest context, observăm cum conceptul nostru de gamificare a marketingului nu numai că este peste tendința pieței, dar oferă randamente superioare afiliaților noștri, precum și advertiserilor. Astfel, pe parcursul primei jumătăți a anului, am continuat seria de competiții – precum MarketRing (desfășurată între 4 aprilie și 29 mai) în categoriile Beauty, Fashion, Home&Garden, IT&C, produse pentru copii – care au obținut rezultate foarte bune în vânzări. Am derulat și competiția Book’n’Roll între 6 iunie și 3 iulie, concretizată în peste 900 de mii de click-uri și peste 20 de mii de vânzări în mai puțin de o lună. Am extins și investim în continuare în echipa de business intelligence, care asigură echipei operaționale informații la zi pentru decizii rapide de business, fiind cea care a oferit baza pentru toate competițiile organizate până acum și asigură o mulțime de statistici pentru utilizatorii cei mai activi din 2P", spune Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO 2Performant.

La nivel de rezultate generate de utilizatori, în primul semestru al anului 2022, 2Performant a înregistrat 19.300 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creștere semnificativă, cu 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cei 19.300 de utilizatori au trimis 39,2 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, acestea concretizându-se într-un număr total de aproape 801 mii de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 42 milioane de euro, excluzând TVA și care au generat comisioane de 2,6 milioane de euro, în creștere cu 44% față de primul semestru din 2021.

Primul semestru al anului 2022 a depășit așteptările inițiale ale companiei, însă din cauza incertitudinilor economice precum și a războiului din Ucraina, conducerea 2Performant menține o poziție prudent optimistă cu privire la dezvoltarea afacerii în acest an. Astfel, compania își păstrează estimările de la începutul anului și vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.