Grupul XTB a generat, în primul trimestru al acestui an, un profit net consolidat de 64,4 milioane de euro, faţă de 54,4 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.
Factorii semnificativi care au influenţat nivelul record al rezultatelor XTB au fost volatilitatea ridicată, persistentă pe pieţele financiare şi de mărfuri, cauzată, printre altele, de situaţia geopolitică tensionată şi de dificultăţile din sistemul bancar. În acelaşi timp, activităţile de marketing au avut un impact vizibil, ducând la o creştere semnificativă a numărului de clienţi şi a activităţii de tranzacţionare.
Veniturile din exploatare în primul trimestru al anului 2023, s-au ridicat la 113,1 milioane de euro, faţă de 94,6 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2022. Costurile operaţionale au fost de 39,2 milioane de euro, faţă de 28,2 milioane de euro.
Citește și:
Totodată, numărul de clienţi noi a crescut cu 104.000, până la un total de aproximativ 704.000. Numărul clienţilor activi a cunoscut un avans de aproape 70%, ceea ce a dus şi la o creştere de peste 18% a volumului de tranzacţionare prin contracte pentru diferenţă (CFD).
„Rezultatele preliminare din primul trimestru sunt un record din multe privinţe. Mă bucur că am demonstrat repetabilitatea rezultatelor obţinute faţă de anul foarte bun 2022. Mai mult, strategia noastră bazată pe extinderea bazei de clienţi şi investiţia continuă în tehnologie şi produse noi aduce rezultatele aşteptate. Drept urmare, suntem capabili să folosim în mod eficient perioadele de volatilitate pe pieţele financiare", spune Omar Arnaout, CEO XTB.
Costurile operaţionale, mai mari cu 11 milioane de euro faţă de Q1 2022, sunt justificate de strategia de marketing şi de remunerarea suplimentară a angajaţilor. Astfel, costurile de marketing au crescut cu 6,4 milioane de euro, în principal ca urmare a campaniilor intense din primul trimestru. Totodată, datorită dezvoltării dinamice a companiei şi a creşterii forţei de muncă, s-a înregistrat un avans de 3,5 milioane de euro cu remunerarea şi beneficiile angajaţilor.
Citește și:
"În Q1 2023 ne-am concentrat activităţile de promovare a pieţei de capital prin colaborările cu ambasadorii noştri de brand. Aceste eforturi au avut ca rezultat un număr record de clienţi dobândiţi. Totodată, am lansat proiectul Investeşte Responsabil şi promovăm constant educaţia financiară gratuită pentru clienţii noştri. Vremurile în care lumea finanţelor părea inaccesibilă au apus, iar astăzi asistăm la o piaţă care se deschide pentru noii investitori. XTB doreşte să facă investiţiile cât mai accesibile, de aceea am introdus acţiunile fracţionate. La începutul celui de-al doilea trimestru al acestui an, noul produs a debutat pe primele pieţe şi intenţionăm să-l extindem şi în alte ţări", completează Omar Arnaout.