Grupul UniCredit înlocuiește tot portofoliul de carduri cu Mastercard Touch Card, cu un nou design care include funcții pentru nevăzători și persoane cu deficiențe de vedere, făcându-le astfel mai inclusive.

UniCredit este primul grup bancar care a adoptat acest tip de card, pe scară largă, în 12 piețe și pentru toate cardurile sale.

Cardurile cu această nouă caracteristică sunt acum disponibile în Italia și vor fi introduse treptat, pe parcursul anului 2024, tuturor clienților din cele douăsprezece țări în care grupul își desfășoară activitatea, ceea ce înseamnă, aproximativ, 20 de milioane de carduri.

„UniCredit și Mastercard sunt două companii concentrate puternic pe viitor. Parteneriatul nostru, care îmbină rețeaua de bănci europene și inovația UniCredit cu expertiza Mastercard în plățile cu cardul, ne permite să oferim o experiență simplă și fără probleme pentru toți clienții noștri europeni, care este, de asemenea, incluzivă și având la bază un produs durabil. Susținerea comunităților noastre înseamnă să ne asigurăm că toată lumea are acces la instrumentele financiare de care are nevoie. Acesta este motivul pentru care suntem încântați să anunțăm utilizarea materialelor sustenabile certificate în producerea cardurilor noastre, precum și integrarea acestor elemente tactile ce vor facilita utilizarea cardurilor de către clienții nevăzători și cu deficiențe de vedere. Băncile au un rol esențial în modelarea unei lumi mai bune și acesta este un alt mod prin care dorim să le arătăm clienților noștri că suntem aici pentru a-i sprijini”, a spus Alberto Palombi, Head of Group Payment Solutions, UniCredit.

Designul Mastercard Touch Card se bazează pe un sistem de zimți laterali, elemente tactile pentru a ajuta consumatorii să identifice cardul potrivit doar prin atingere.

Zimțarea distinctă îi ajută pe clienții cu deficiențe de vedere să facă diferența între cardurile lor de plată.

Cardul a fost creat pentru a susține independența persoanelor cu deficiențe de vedere în utilizarea online sau în magazin a cardului.

În Europa, se estimează ca numărul persoanelor nevăzătoare și cu deficiențe de vedere depășește 30 de milioane. În medie, 1 din 30 de europeni suferă de pierderea vederii. Incluziunea este o parte integrantă a culturii și strategiei sociale a UniCredit, iar această inițiativă subliniază angajamentul băncii în promovarea unei societăți mai incluzive, fără bariere.

În conformitate cu principiile ESG ale băncii, cardul este, de asemenea, fabricat din PVC reciclat, fiecare produs având imprimat marca Mastercard Sustainable Card, care îi certifică acreditările de sustenabilitate.