Twispay a procesat cu succes, în prima jumătate a anului 2023, peste 600.000 de tranzacții cu cardul, cu peste 20% mai mult, față de aceeași perioadă din 2022.
Volumul de operațiuni în creștere se datorează atât dezvoltării portofoliului de comercianți care folosesc serviciile de plată Twispay, cât și intensificării activităților comerciale ale partenerilor deja existenți.
Industriile cu cele mai mari valori ale tranzacției medii au fost vânzările de tehnologie (294 Euro, cu 17% mai puțin decât în aceeași perioadă din 2022), asigurările (214 Euro, în creștere cu 30%) și serviciile aeriene, care s-au menținut relativ stabile (179 Euro, comparativ cu 187 Euro, în primul semestru din 2022). Categoriile care au înregistrat valori ridicate au inclus și zona de active digitale, cu o medie de 154 Euro/tranzacție și magazinele de retail, care oferă produse gastronomice de specialitate, cu 102 Euro/tranzacție.
Citește și:
În opoziție, industriile cu cele mai mici valori au fost cele de curierat (8 Euro/tranzacție) și utilități (45 Euro/tranzacție), ambele menținându-se constante, comparativ cu ianuarie-iunie 2022.
„Pentru noi, este o prioritate să ajutăm magazinele online să își crească vânzările și, astfel, să ne dezvoltăm odată cu ele. De aceea, avem o relație apropiată, colaborativă, cu fiecare client B2B pe care îl înrolăm și în întâmpinarea căruia venim cu soluții hipercustomizabile, adaptate nevoilor și publicului său”, spune Augustin Dobre, CEO Capital Financial Services.
Comercianții din portofoliul Twispay s-au confruntat, în prima jumătate a anului, și cu tranzacții eșuate, acestea reprezentând sub 6% din totalul plăților cu cardul realizate.
„În e-commerce, inevitabil, există plăți care nu sunt finalizate de către consumator. Pentru a le converti, trebuie să știm, în primul rând, de ce se întâmplă acest lucru. Modulul de raportare Twispay oferă operatorilor de magazine online toate informațiile necesare pentru soluționarea situațiilor. De exemplu, conform cifrelor noastre, aproximativ 60% dintre tranzacții eșuează ca urmare a introducerii unor date de card greșite, fondurilor insuficiente sau a utilizării unor carduri expirate. În astfel de cazuri, comercianții pot automatiza mailuri prin care invită consumatorii să reîncerce tranzacția folosind un alt card sau acordând mai multă atenție informațiilor ce trebuie furnizate”, completează Augustin Dobre.
Citește și:
În 2023, Twispay și-a consolidat departamentul de combatere a refuzurilor la plată
Pentru a veni în întâmpinarea celor peste 400 de comercianți care folosesc serviciile Twispay de acceptare la plată, instituția financiară și-a consolidat departamentul de refuzuri la plata. Procesul permite posesorilor de card să solicite instituției emitente a cardului stornarea unei tranzacții, în cazul în care magazinul online nu și-a îndeplinit responsabilitățile sau produsele și serviciile nu au fost conforme cu prezentarea lor.
„Refuzul la plata sau chargeback-ul este o practică benefică pentru industrie, fiindcă le oferă consumatorilor încredere în e-commerce și îi face mai deschiși să exploreze și să descopere noi branduri și magazine. Cu toate acestea, există cazuri în care unii cumpărători aleg să inițieze procedura de refuz la plată în situații ce ar putea fi soluționate direct, comunicând cu comerciantul sau realizând un retur clasic. În aceste cazuri, abuzul de chargeback poate deveni periculos pentru magazinul online, nu doar fiindcă generează pierderi financiare comerciantului, ci și pentru că îi afectează relația cu procesatorii și schemele de plată, precum Visa și Mastercard. O rată de stornare mare vine cu comisioane de procesare direct proporționale. Dacă ea depășește 0.9%, în cazul Visa, și 1%, pentru Mastercard, comerciantul devine indezirabil. De aceea, este necesar ca operatorii să răspundă prompt solicitărilor clienților, inainte ca ele să escaladeze în chargeback”, spune Augustin Dobre.
Citește și:
În cazul comercianților Twispay, cele mai multe dintre cererile de chargeback au fost inițiate de consumatori care au declarat că nu au primit produsele sau serviciile comandate. Prin departamentul său dedicat, instituția a gestionat împreună cu clienții săi B2B fiecare solicitare.
„Avem persoane dedicate care colaborează cu operatorii de e-commerce, pentru a-i ajuta să își pregătească dosarele, să colecteze și să prezinte dovezile necesare livrării produselor și serviciilor și a conformității lor. Echipa noastră se ocupă, în numele comerciantului, de comunicarea cu schemele de plată. Mai mult, depunem eforturi constante pentru a ne asigura că magazinele online cu care lucrăm știu cum să se protejeze de chargeback. Uneori, lucruri aparent mici, precum alocarea unei persoane care să se ocupe de relația cu clienții, diversificarea metodelor de contact, verificarea numărului de telefon care apare pe site sau inserarea brandului și a numelui de companie pe o factură, pot reduce drastic refuzurile la plată”, completează Augustin Dobre.