Visa a anunțat că a depășit pragul de patru miliarde de tokenuri emise la nivel global prin intermediul Visa Token Service, marcând o etapă importantă în strategia companiei de a contribui la securizarea plăților digitale și la accelerarea inovației în comerțul electronic.

Noua bornă înseamnă aproape dublarea tokenurilor emise de Visa într-un singur an și depășește numărul total de carduri fizice Visa aflate în circulație în întreaga lume. Această etapă subliniază securitatea puternică pe care tokenurile o oferă comercianților, emitenților și consumatorilor deopotrivă.

Volumul comerțului electronic a crescut cu peste 50% de la începutul pandemiei. Însă confortul cumpărăturilor online vine însoțit de așteptările consumatorilor și de cererea în creștere pentru experiențe de plată simple și sigure. Visa anticipează toate acestea și investește în inovații precum Visa Token Service, care înlocuiește numărul cardului Visa, format din 16 cifre, cu un token securizat pe care numai Visa îl poate debloca, ajutând la protejarea informațiilor de bază ale contului în fața tentativelor de fraudă.

În România, numărul tranzacțiilor realizate cu carduri Visa prin intermediul tehnologiei de tokenizare a crescut în perioada iunie 2021 – iunie 2022 de trei ori mai rapid decât toate tranzacțiile Visa la nivel național. Tehnologia de tokenizare se află la baza plăților cu telefonul mobil, iar aceste date arată entuziasmul cu care românii au adoptat noile tehnologii de plată mai sigure și mai fiabile.

Tokenurile: Gardienii cumpărăturilor online

Tokenurile sunt eroii necunoscuți ai comerțului electronic, de pe urma cărora poate beneficia întregul ecosistem de plăți: instituții emitente și acceptatoare, comercianți și consumatori, care se bucură astfel de o serie de beneficii, inclusiv rate de fraudă reduse, ușurință în utilizarea pe diverse dispozitive și multe altele.

Datele Visa arată că pentru 8.600 de emitenți și 800.000 de comercianți, tokenurile Visa au condus la o reducere cu 28% a ratelor de fraudă și la o creștere cu 3% a ratelor de aprobare – contribuind la creșterea vânzărilor pentru comercianți și la realizarea de economii ca urmare a combaterii fraudei.