Tokenizarea înseamnă alocarea unui identificator unic în relație cu comerciantul sau cu wallet-ul în care se tokenizează. Un card asociat numărului de card este unic pentru comerciant. Alexandru Mihalache spune că, dacă se întâmplă ceva cu acel comerciant, nu este compromis numărul de card și atunci nu mai avem, ca în trecut, situația în care emitentul trebuie să-mi închidă cardul și să mi-l remită.

„În cazurile acestea, este afectat doar acel comerciant și doar acel token; se poate retokeniza ușor, deci se șterge tokenul inițial, iar dacă este afectat, se recreează un alt token. Chiar și în situații extrem de puțin probabile, în care tokenul ar fi expus, fraudatorul nu are ce să facă cu acel token, pentru că sunt foarte multe elemente criptate generate pentru acel token, folosite în tranzacții. Deci acesta ar fi primul mare element, parte foarte importantă a strategiei noastre de ecommerce din ultimii ani”, explică reprezentantul Visa.

Magazinele online vor fi avantajate de tokenizare

Studiile Visa arată că 14% dintre consumatorii europeni renunță la cumpărături atunci când trebuie să introducă manual detaliile cardului fizic, un indicator clar al nevoii de metode de plată mai rapide și mai sigure.